Skærme
Fijala 3554
Hjælp til køb af 17/18" TFT
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 13-10-02 10:13

Hejsa

Jeg har bestemt mig for at købe en TFT skærm i størrelsen 17-18", men jeg
har ikke selv den store forstand på TFT skærme, så håber en venlig sjæl kan
hjælpe mig :)

Skærmen er mest til alm. windows brug, men den skal kan bruges til 3D spil
også. Et flot design gør heller ikke noget, og DVI input skal den vel have?
Når jeg har det på grafikkortet, er det vel dumt at købe uden? For DVI giver
vel det bedste billede?

Jeg ved at responstiden skal være 25mS eller under, men hvad med synsvinkel
og kontrasten?

Har disse modeller kigget på disse modeller:

Sony X72 kr. 7276 -
http://www.sony-cp.com/en/products/lcd/x_exceptional/x72/ds_x72_en.pdf

Samsung SyncMaster 172T kr. ?? -
http://www.samsungelectronics.com/monitor/lcd/index.html

Viewsonic VX700 kr. 6625 - http://www.viewsonic.com/products/lcd_vx700.htm

Philips Brilliance 180B2S kr. 7500 -
http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/product.jhtml;jsession
id=WZUHQYEYCEY1MCRQNAVRYUYKGBUTSHD0?divId=0&groupId=PCSTUFF&catId=MONITORS_C
AT&subCatId=17_18INCHFLATPANEL&productId=180B2S_EU

Billede:
http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/downloads/180b2
s_h.jpg;jsessionid=WZUHQYEYCEY1MCRQNAVRYUYKGBUTSHD0

Philips Business 170B2Y Black/Silver kr. 6000 -
http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/product.jhtml;jsession
id=WZUHQYEYCEY1MCRQNAVRYUYKGBUTSHD0?divId=0&groupId=PCSTUFF&catId=MONITORS_C
AT&subCatId=17_18INCHFLATPANEL&productId=170B2Y_EU

Kom gerne med forslag til anden skærm... Som du evt. har gode erfaringer
med.

På forhånd tak
Hans Mouridsen

Fra : Blaster

Dato : 13-10-02 11:17

Du skal også lige overveje med dig selv om du kan acceptere pixel fejl. For
der skal normalt et hvis antal pixel fejl til før garantien dækker. For en
enkelt pixel fejl er ikke så unormalt igen på en TFT skærm.

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 13-10-02 11:56

Hej

"Blaster" <blaster25@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> enkelt pixel fejl er ikke så unormalt igen på en TFT skærm.

Jeg ved godt at pixel fejl er mere eller mindre normalt på tft skærme, men
er der nogen producenter som accepterer flere end andre? Jeg troede det var
en bestemt norm, der skulle overholdes.

Nogen tillader måske slet ingen døde pixels??

Mvh
Hans

Fra : Blaster

Dato : 13-10-02 14:14

Så vidt jeg ved er det en bestemt norm der skal overholdes. Men den norm
siger vist også noget med helt op til 3 pixel fejl og det kan vøre belastene
hvis de f.eks sidder midt i skærm. Jeg ved faktisk ikke om nogle skifter
skærmen bare ved en enkelt pixel fejl.

Fra : Kim Jensen

Dato : 14-10-02 09:49

On Sun, 13 Oct 2002 11:13:09 +0200, "Hans Mouridsen" <hom@adslhome.dk>
wrote:

> [...]

>Kom gerne med forslag til anden skærm... Som du evt. har gode erfaringer

Har lige købt en Samsung 171P og er begejstret.

mvh,

Kim

Fra : Hans Pedersen

Dato : 14-10-02 13:13

"Kim Jensen" <kj@hd.dk> skrev i en meddelelse
> Har lige købt en Samsung 171P og er begejstret.

Sådan en har jeg nu haft i en uge, og det er VIRKELIG lækkert grej. Jeg har
nu koblet den på med DVI, og hertil vil jeg give skribenterne i denne
gruppe, der anbefalede mig at gøre dette, ganske ret. Det er blevet et endnu
bedre billede!

/Hans

Fra : Michael Kristensen

Dato : 14-10-02 17:51

Hans Pedersen wrote:

> [...]
> har nu koblet den på med DVI, og hertil vil jeg give skribenterne i denne
> gruppe, der anbefalede mig at gøre dette, ganske ret. Det er blevet et

Spændende, hvilket grafikkort brugte du før til det analoge signal, og
hvilket til dvi?

/Michael
Som har en 171P på G400max non-dvi

Fra : Hans Pedersen

Dato : 14-10-02 22:40

On Mon, 14 Oct 2002 18:50:38 +0200, Michael Kristensen <mke@nospam.dk>
wrote:

>Spændende, hvilket grafikkort brugte du før til det analoge signal, og
>hvilket til dvi?

Det jeg brugte før var et Pallit Daytona GF3 Ti 200, og det jeg har nu
er et MSI med samme chip, blot med DVI.

--
Hans Pedersen, Esbjerg.
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 14-10-02 15:04

> [...]
> wrote:
>
> Har lige købt en Samsung 171P og er begejstret.

Ved du hvad forskellen er på 171 og 172 ?

Mvh
Hans

Fra : Hans Pedersen

Dato : 14-10-02 15:47

On Mon, 14 Oct 2002 16:03:48 +0200, "Hans Mouridsen" <hom@adslhome.dk>
wrote:

>Ved du hvad forskellen er på 171 og 172 ?

Mig bekendt er der endnu ikke kommet en 172P. Især ikke i betragtning
af, at 171P har været på markedet i undet et halvt år.

--
Hans Pedersen, Esbjerg.
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 14-10-02 18:22

Hej

"Hans Pedersen" <h2ns@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Mig bekendt er der endnu ikke kommet en 172P. Især ikke i betragtning
> af, at 171P har været på markedet i undet et halvt år.

Men 172T er kommet... Har fundet den hos Midtdata. Den er ultra tyn, og har
markedets bedste lys. Har fået mest gode anmeldelser.

Sådan en må jeg bare eje :)

Se den her:
http://www.samsungelectronics.com.hk/monitor/lcd/172t.html

http://www.modfactor.com/reviews/monitors/Samsung172T/Samsung172t.html

Mvh
Hans

Fra : Hans Pedersen

Dato : 14-10-02 22:41

On Mon, 14 Oct 2002 19:22:02 +0200, "Hans Mouridsen" <hom@adslhome.dk>
wrote:

>Men 172T er kommet... Har fundet den hos Midtdata. Den er ultra tyn, og har
>markedets bedste lys.

Markedets bedste lys. Det må du gerne lige uddybe.

--
Hans Pedersen, Esbjerg.
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 15-10-02 06:05

> Markedets bedste lys. Det må du gerne lige uddybe.

Contrast om du vil...

Fra : Hans Pedersen

Dato : 15-10-02 08:50

On Tue, 15 Oct 2002 07:05:26 +0200, "Hans Mouridsen" <hom@adslhome.dk>
wrote:

>Contrast om du vil...

Okey... 500:1 som ganske mange Samsung TFT'ere kan præstere.

--
Hans Pedersen, Esbjerg.
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476