Rollover billede som submit knap, men hvor~
Fra : Kasper Dueholm

Dato : 13-10-02 02:55

Hejsa!

Jeg er ikke klar over om det er i denne gruppe eller om det er
alm html! Det er vel en blanding når det er noget med submit og
rollover billeder... nok om det!

Jeg har flg kode til et rollover image der fungerer som submit
knap:
*****************
name="trin3" onMouseOut="MM_swapImgRestore()"
onMouseOver="MM_swapImage('trin3','','images/trin3_on.jpg',1)"
onClick="tjekDato(); tjekTimer(); sendInfo()" alt="Gå til trin 3"
width="227" height="85" border="0"></div>
*****************

Som I nok kan se så er der en del jeg gerne vil have tjekket ->
onClick.....

det er så meningen at sendInfo egentlig skulle tjekke om dato og
timer er korretkte INDEN der sendes!

Det gør den sådan set også... problemet er jo så bare at
værdierne alligevel bliver sendt...

Hvordan får jeg kontrolleret dette?

//Kasper

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 13-10-02 13:06

Kasper Dueholm <susjessen@hotmail.com> writes:

> [...]
> timer er korretkte INDEN der sendes!
>
> Det gør den sådan set også... problemet er jo så bare at

Hvad *gør* tjekDato og tjekTimer?
Hvis de returnerer en sandhedsværdi (true eller false) som fortæller
om dato og timer er iorden, så kan du istedet skrive
onclick="if(tjekDato() && tjekTimer) sendData()"
eller noget lignende;
/L

Fra : Kasper Dueholm

Dato : 13-10-02 13:35

> [...]
> om dato og timer er iorden, så kan du istedet skrive
> onclick="if(tjekDato() && tjekTimer) sendData()"

tjekDato sætter et flag til false hvis der er en fejl og sætter en
fejlmeddelselse på en streng
derefter kaldes tjekTimer som ogsp sætter flaget til false ved fejl og som
så igen vedhæfter en fejlmeddelse til den samme streng som tjekDato
sendData tjekker så om falget er true (så skal den bare send) eller false
(så skal den skrive strengen i en alert-boks)!

Gjorde det det mere klart?

Kasper