Deling af Telia's bredbånd@home - status ?
Fra : TBC

Dato : 12-10-02 23:17

I midten af næste uge skal jeg ud til en kammerat og etablere netværks
deling af hans nye attraktive Bredbånd@home fra Telia.

Jeg har tidligere i gruppen fulgt lidt med og kan se at det er blevet
FORESLÅET at en ZyXel Prestige 314 gateway skulle kunne klare den opgave,
men jeg var interesseret i nu at høste de seneste forslag og allerhelst
erfaringer gruppens brugere har før det går løs.

På forhånd tak

TBC
Torben Bojer Christensen

ps.
(Er godt klart over at den første maskine på nettet efter 2 timers idletime
manuelt skal logge på (hvad fanden har Telia dog tænkt på at man ikke kan
stille idle time til uendeligt ??)

Fra : Brian Skaarup

Dato : 13-10-02 08:35

On Sun, 13 Oct 2002 00:17:24 +0200, "TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote:
>Jeg har tidligere i gruppen fulgt lidt med og kan se at det er blevet
>FORESLÅET at en ZyXel Prestige 314 gateway skulle kunne klare den opgave,
Har ingen personlige erfaringer - venter på en udtalelse fra Telia
ang. tvunget fastnet, men
Der er vel i terorien ingen forskel på TDC BB og Telias produkt.
Kender flere der har sat en D-Link 804 på deres TDC modem uden
problemer. Detter er muligvis en billigere løsning end Zyxel (D-Link
koster kr. 500-600)
> [...]
>manuelt skal logge på (hvad fanden har Telia dog tænkt på at man ikke kan
Det findes der også løsniger på. Prøv at søge på google med telia og
timeout
Et simpel batchprogram (har lige testet det på windows XP og W2K) som
dette kan sansynlgivis gøre det):

@echo off
echo Wscript.Sleep 60000> sleep.vbs
:olsen
ping mail.telia.com
echo waiting for 60 sec
start /w wscript.exe sleep.vbs
goto olsen

Fra : Hans

Dato : 13-10-02 09:51

"Brian Skaarup" <brian@nocannedmeat.skaarup.org> wrote in message
> On Sun, 13 Oct 2002 00:17:24 +0200, "TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote:
snip
> Et simpel batchprogram (har lige testet det på windows XP og W2K) som
> [...]
eller du kan bruge http://www.nitelogger.subnet.dk/

hvis du skal bruge noget til at holde linien åben med start dit mail prog og
lad det se efter ny post med 15 minutters mellemrum

the joker

Fra : Svend Jørgensen

Dato : 13-10-02 19:29

"Hans" <you_spam_me_i_fuck_you_up_bad@biteme.dk> wrote in message

> eller du kan bruge http://www.nitelogger.subnet.dk/
>
> hvis du skal bruge noget til at holde linien åben med start dit mail prog
og
> lad det se efter ny post med 15 minutters mellemrum

Ja eller du kan bruge mit program, det loger på automatisk og sender en
enkelt ping pakke hvert kvarter.

> the joker

svend

Fra : Knud

Dato : 14-10-02 21:11

"Svend Jørgensen" <2@lazy.dk> skrev i en meddelelse

> Ja eller du kan bruge mit program, det loger på automatisk og sender en
> enkelt ping pakke hvert kvarter.
>

> svend

Svend, hvor kan vi få fat i dit program ?

Fra : Svend Jørgensen

Dato : 18-10-02 10:30

Be my guest, <http:\\www.jorgensen.ch>

--
Svend

Fra : Svend Jørgensen

Dato : 18-10-02 10:34

lol, http://jorgensen.ch jeg må have siddet for længe foran en windoze.

--
Svend

Fra : Larz

Dato : 13-10-02 16:42

Brian Skaarup wrote:
> Har ingen personlige erfaringer - venter på en udtalelse fra Telia
> ang. tvunget fastnet, men

Du er ikke tvunget til at have fastnet - du kan få Telia ADSL uden
fastnet - du skal blot informere om at du vil have det!

> @echo off
> echo Wscript.Sleep 60000> sleep.vbs
> :olsen
> ping mail.telia.com
> echo waiting for 60 sec
> start /w wscript.exe sleep.vbs
> goto olsen

Ikke for noget men dette script vil så vidt jeg kan se eksplodere
ekspononentielt... Den pinger mail.telia.com, starter sig selv og hopper
op til olsen og gør det samme igen - det gør alle de andre den starter
også... Ikke videre smart - enten drop goto eller drop start :P

--
-
Lars

Fra : Brian Skaarup

Dato : 13-10-02 19:07

On Sun, 13 Oct 2002 17:41:58 +0200, Larz <lp@your-pants.coder.dk>
wrote:
>Du er ikke tvunget til at have fastnet - du kan få Telia ADSL uden
>fastnet - du skal blot informere om at du vil have det!
Jeg snakkede med en Danial fra Telia support i onsdags og sagde at jeg
ikke ønsker fastnet.
Det kunne de ikke hjælpe mig med, men de sagde at de ville have
procedure klar i løbet at en uge. Det ender sikkert med at de kræver
"bærelinie" som TDC nu er begyndt med.

> [...]
>op til olsen og gør det samme igen - det gør alle de andre den starter
>også... Ikke videre smart - enten drop goto eller drop start :P
Så må du hellere se en ekstra gang - den starter ikke sig selv.
Det danner en vbs fil som kan sove i 60 sek
Derefter pinger den telia, sover 60 sek, pinger telia og ...
Jeg har testet det og der kører ikke mere end en wscript af gangen på
min Win XP

Fra : Larz

Dato : 13-10-02 20:54

Brian Skaarup wrote:

> [...]
> Det kunne de ikke hjælpe mig med, men de sagde at de ville have
> procedure klar i løbet at en uge. Det ender sikkert med at de kræver

Tjah, jeg har fået at vide at produktet nu eksisterer uden fastnet.

Ja det har du da ret i ;)

--
-