Køkken i multiplade?
Fra : Ultimativos

Dato : 12-10-02 11:53

Jeg overvejer at opbygge mit kommende køkken i multiplade. Nogle erfaringer
(gode/dårlige), gode råd, faldgrupper?

m.v.h.

--
"prikke@mail.dk"
Fjern "" fra emailadressen!

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 12-10-02 18:28

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 12-10-02 18:29

> Jeg overvejer at opbygge mit kommende køkken i multiplade. Nogle
erfaringer
> (gode/dårlige), gode råd, faldgrupper?

Det er ikke nær så nemt, som byggemarkedet fortæller - og diverse værktøj er
absolut ikke billigt, men ret nødvendigt, hvis man ikke lige er murer. Det
er i hvert fald vores erfaring.
Mvh Maria

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 12-10-02 22:34

Nogle erfaringer
> (gode/dårlige), gode råd, faldgrupper?

Som håndværker har jeg set mange af disse "selvbygge" køkkener, problemet er
at de er utrolig svære at holde rene, husk at fedstoffer trænger ind overalt
(selv med en god emhætte) desuden er det åbentbart et stort problem at få
den sidste finish, skæve og dårlige vinkler, ja alt i alt ligner det altid
noget sjusk!

Thorleif.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 14-10-02 07:32

> Som håndværker har jeg set mange af disse "selvbygge" køkkener, problemet
er
> at de er utrolig svære at holde rene, husk at fedstoffer trænger ind
overalt

Overvej en kombination - jeg synes vore er ret vellykket, hvor alm.
elementer kombineres med hele og halve murer i sten. Vores køkkenvægger er
vanskdurede og der passer det murede godt til. F.eks har vi et "tårn" hvor
ovn og microovn står på hylder (med disponible hylder under). Desuden har vi
murede sokler (så kan man få bordhøjden som man vil

/A - der gerne lægger et par billeder online til inspiration.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 14-10-02 09:42

> Vores køkkenvægger er
> vanskdurede og der passer det murede godt til.

Hold kæft hvor jeg staver ! - Det blev skrævet på molslinien mellem ebeltoft
og odden og det gyngede ret godt idag, men jeg håber at meningen kom igennem

/A - dårlig undskyldninger har jeg nok af

Fra : miannes

Dato : 05-12-02 15:06

"Anders Majland \(Replace DOT with . in address for" skrev d. 14-10-02
07:32 dette indlæg :
> [...]
> murede sokler (så kan man få bordhøjden som man vil
>
> /A - der gerne lægger et par billeder online til inspiration.

Det lyder både positivt og negativt, og såfremt du har
håndværkererfaring vælger jeg t spørge dig:

Ville DU opføre badeværelse i multiplader?
Er tilsmudsning/rengøring større end ved mere traditionelle materialer?
Hvordan er opsætningen ? Svær/let?
Specialværktøj?
Advarsler til gør-det-selv-manden?

Hilsen Marianne Skov