MS Windows
briani 27239
Stifinder ved boot
Fra : Pico

Dato : 11-10-02 15:00

Jeg har fået et "problem" der irritere mig så jeg vil prøve om
der er nogen her der kender løsningen på det.

Jeg har sat en maskine op for en af vennerne. Der er installeret
Win 98 og Office 2000 + adskillige andre programmer som han
havde på den gamle. Adressekartotek, E-mail og så videre er
overført, det hele køre fint, der er bare en ting der irritere mig,
ved en af de utallige reboot var stifinder åben i mappen
C:\Programmer, jeg bemærkede det ikke og rebootede som
normalt. På en eller anden måde har Win 98 fundet ud af at
ved hvert boot skal stifinder åbne i Programmer. Det sker hver
gang PC'en startes, rimeligt irriterende, selvfølgelig kan man bare
lukke stifinder, men det harmer mig at jeg skal aflevere en PC
der starter med at åbne stifinder hver gang den booter.

Jeg mener jeg har prøvet alt for at finde hvor det bestemmes
at stifinder åbnes ved start.
Selvfølgelig har jeg først kigget i mappen Start, derefter prøvet
om der står noget i registreringsdatabasen under Run og Run onse.
Jeg har brugt MSconfig faneblad start, kontrolleret Autoexes Bat,
Config Sys, startet uden System.ini & Win.ini.
Ligelidt hjælper det, den starter trolig op med stifinder åben.

Han henter PC'en i aften, så hvis nogen har en løsning eller et
forslag ville jeg være taknemmelig.
Pico

Fra : Jakob Nilsson

Dato : 11-10-02 16:14

>"Pico" <Pico@post9.tele.dk> wrote
> Han henter PC'en i aften, så hvis nogen har en løsning eller et
> forslag ville jeg være taknemmelig.

Har du prøvet den her:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;q228502

Eller den mere "grove":
Windows will not remember any of your window positions or settings (icon
sizes, sort orders).
http://www.annoyances.org/exec/show/article05-016

Ellers kan det være andre programmer der gør det. Prøv at køre msconfig og
slå successivt programmerne fra indtil du finder "synderen".

Mvh.
Jakob

Fra : Pico

Dato : 11-10-02 16:45

Jakob Nilsson wrote:

> Har du prøvet den her:
>
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;q228502

Jeg har fået samme anvisning fra en der heder Morten, desvære er PC'en nu afhentet
og ejeren er ikke glad for at rode med regedit, så det må vente til jeg kommer ud til
ham næste gang.

> Eller den mere "grove":
> Windows will not remember any of your window positions or settings
> (icon sizes, sort orders).
> http://www.annoyances.org/exec/show/article05-016

Jeg har prøvet at læse den og gemmer den for det tilfælde at den anden løsning ikke virker.

> Ellers kan det være andre programmer der gør det. Prøv at køre
> msconfig og slå successivt programmerne fra indtil du finder
> "synderen".

Det har jeg prøvet uden held.
Tak for forslagene.

Pico

Fra : Madsen

Dato : 11-10-02 17:16

Pico skrev:

> Jeg mener jeg har prøvet alt for at finde hvor det bestemmes
> at stifinder åbnes ved start.

Muligvis har Win98 det samme problem som WinME på dette område,
men jeg ved det ikke.
Prøv at kigge her: <http://www.wintip.dk/hotspots/ts/ts6.htm>

Madsen.