... træt af "--more-- " på en PUX/router
Fra : Christian Thorsen

Dato : 11-10-02 12:19

Hej!

Når jeg skal se en lang konfigurationsfil - f.eks. på en PIX - kommer der 24
linjer ad gangen og man skal trykke 8-10 gange på mellemrumstasten!

Er der ikke en genvej/tast hvor man får vist resten i stedet for at trykke
8-10 på mellemrumstasten ???

Jeg ønsker ikke at den generelt skal vise alt!
Derfor kan jeg ikke bruge pager lines 0

/Christian

Fra : Martin Mann

Dato : 11-10-02 15:41

Christian Thorsen wrote:

> Er der ikke en genvej/tast hvor man får vist resten i stedet for at trykke
> 8-10 på mellemrumstasten ???
>
> Jeg ønsker ikke at den generelt skal vise alt!
> Derfor kan jeg ikke bruge pager lines 0
??

Skal det forståes sådan, at når du har læst de først ek.s 20 linier og
har fundet det du skal, vil du gerne videre men uden at skulle trykke x
antal gange på <space>? I så fald virker <Q> på min cisco router, så
kommer den tilbage til CLI prompten.

Mvh
Martin

Fra : Christian Thorsen

Dato : 11-10-02 19:38

> [...]
> har fundet det du skal, vil du gerne videre men uden at skulle trykke x
> antal gange på <space>? I så fald virker <Q> på min cisco router, så

Nej, det var ikke sådan ment... forklarede mig vist lidt dårligt:
Først læser jeg de første 20 linjer trykker mellemerum og de næste 20 linjer
vises. Derefter må den gerne scrolle ned gennem resten af teksten.
Ikke afbryde - men blot vise resten af linjerne!

I øvrigt: Hvis man skal afbryde
<Q> virker ikke min PIX - heller ikke C, Z, Esc, Shift 6 eller Shift F6.