/ Forside / Interesser / Dyr / Hunde / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hunde
#NavnPoint
Birgitta 19198
Nordsted1 6865
bevi54 6505
Jernladyen 4457
dova 4371
qfha 3911
knh15 3385
k.j.k 3376
ans 3077
10  vaxen 2670
Hundehvalpe sælges..
Fra : Lindes


Dato : 11-10-02 11:02

Jeg har en tæve, som ligger med et kuld hvalpe lige nu... Det er et
"hovsa-kuld", så de er ikke racerene.. Moderen er Dalmatiner med DKK
stamtavle (vores avlstæve) og faderen er en blanding af Labrador og
Irisksætter (genboens hund)..
Hvalpene er ca. 3 uger gamle lige nu, sorte med hvide aftegn og særdeles
kønne..
Hvalpene er "stue-opdrættede", får kvalitetshvalpefoder, ormekur,
forebyggende loppekur, god prægning, er vant til børn og katte... altså de
bliver behandlet nøjagtig lige så godt, som hvis det havde været et kuld
ægte Dalmatiner hvalpe med DKK-stamtavle..

Er I interesseret, har I muligheden for at følge Jeres kommende
hundehvalp..
Hvalpene er født den 17/9-02 og vil være salgsklare den 12/11-02..

Med venlig hilsen
Charlotte Linde Sørensen, Kennel Bell-A-Mir







 
 
x Vuf x (11-10-2002)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 11-10-02 12:20

Fri, 11 Oct 2002 12:02:26 +0200, Lindes wrote:

>Jeg har en tæve, som ligger med et kuld hvalpe lige nu... Det er et
>"hovsa-kuld", så de er ikke racerene.. Moderen er Dalmatiner med DKK
>stamtavle (vores avlstæve) og faderen er en blanding af Labrador og
>Irisksætter (genboens hund)..

>Charlotte Linde Sørensen, Kennel Bell-A-Mir

Ja undskyld men hvordan får man et "hovsa"-kuld i en kennel?


--
Mvh Sonja webmaster@***sonpet.com fjern de 3*
http://www.sonpet.com
-
Vrede er en tyv, der stjæler de gode øjeblikke.
Reader´s Digest

Lindes (11-10-2002)
Kommentar
Fra : Lindes


Dato : 11-10-02 13:59

"x Vuf x" skrev i en meddelelse
> Ja undskyld men hvordan får man et "hovsa"-kuld i en kennel?

Jamen du får da lige opskriften her:

Man skal på en udflugt/tur med familien (incl. hundene)...
Man har ikke opdaget, at naboen hanhund er på besøg..
Man tager den ene hund (vi har 2) ind i bilen, og vender ryggen til sin
tæve (mindre end 1. min)...
Man vender sig og vil tage den næste hund ind i bilen... tæven er væk
Man går ind i huset igen og leder/kalder på tæven (den er der ikke)..
Man kalder/leder efter tæven udenfor huset, og finder den bag ved stalden..
Sammen med naboen hanhund - Tæve og hanhund hænger sammen !

Ja, det var altså sådan det skete for os... der findes sikkert mange andre
måder/opskrifter på hvordan man kan få et "hovsa-kuld"..
Det er første gang det er sket for os (og forhåbentlig eneste gang), men
jeg har kendskab til mange andre kenneler/opdrættere hvor det også er gået
galt..

For lige at præcisere det.. Vi en kennel med to tæver, hverken mere eller
mindre.
Vi er en familie på 2 voksne og 2 børn der bor på et nedlagt landbrug, hvor
vi har forskellige dyr (hunde, heste, katte og kaniner) som vi nyder at
hygge om. Her lever vi med vores hunde som det naturlige midtpunkt i
hverdagen. Hvalpene vil vokse op i vore stuer i nær kontakt til mennesker,
og vil derfor blive godt præget og naturligvis vant til børn, kat og andre
dyr.
Vi vil gøre vores bedste for at give hvalpene en god opvækst med masser af
oplevelser, så de vil få de bedste betingelser for at komme ud til deres
familier som gode og stabile familiehunde.

Med venlig hilsen
Charlotte



V.Lerche & S.Anderse~ (11-10-2002)
Kommentar
Fra : V.Lerche & S.Anderse~


Dato : 11-10-02 14:10


Hej
Ja, det er da trods alt de færreste kenneler der har deres avlshunde spærret
inde i indelukker. Heldigvis lever de fleste avlshunde et godt og normalt
familieliv, hvor der selvfølgelig kan ske "uheld".
Held og lykke med de små.
Hilsen Vibeke
--




Lindes (11-10-2002)
Kommentar
Fra : Lindes


Dato : 11-10-02 19:58

"V.Lerche & S.Andersen" skrev:
> Ja, det er da trods alt de færreste kenneler der har deres avlshunde
spærret
> inde i indelukker. Heldigvis lever de fleste avlshunde et godt og normalt
> familieliv, hvor der selvfølgelig kan ske "uheld".
Ja vores to tæver har i hvert fald et lige så normalt hundeliv som alle
andre familiehunde.. De er naturligvis med på ture, ferier osv.. ligesom
alle andre ville tage deres hunde med rundt..

> Held og lykke med de små.
Tusind tak skal du have..

Med venlig hilsen
Charlotte



Helleq (11-10-2002)
Kommentar
Fra : Helleq


Dato : 11-10-02 14:25


"Lindes" <charlote@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:aYzp9.60$r04.1704@news.get2net.dk...
> "x Vuf x" skrev i en meddelelse
> > Ja undskyld men hvordan får man et "hovsa"-kuld i en kennel?
>
> Jamen du får da lige opskriften her:
>
> Man skal på en udflugt/tur med familien (incl. hundene)...
> Man har ikke opdaget, at naboen hanhund er på besøg..
> Man tager den ene hund (vi har 2) ind i bilen, og vender ryggen til sin
> tæve (mindre end 1. min)...
> Man vender sig og vil tage den næste hund ind i bilen... tæven er væk
> Man går ind i huset igen og leder/kalder på tæven (den er der ikke)..
> Man kalder/leder efter tæven udenfor huset, og finder den bag ved
stalden..
> Sammen med naboen hanhund - Tæve og hanhund hænger sammen !
>
> Ja, det var altså sådan det skete for os... der findes sikkert mange andre
> måder/opskrifter på hvordan man kan få et "hovsa-kuld"..
> Det er første gang det er sket for os (og forhåbentlig eneste gang), men
> jeg har kendskab til mange andre kenneler/opdrættere hvor det også er gået
> galt..
>
> For lige at præcisere det.. Vi en kennel med to tæver, hverken mere eller
> mindre.
> Vi er en familie på 2 voksne og 2 børn der bor på et nedlagt landbrug,
hvor
> vi har forskellige dyr (hunde, heste, katte og kaniner) som vi nyder at
> hygge om. Her lever vi med vores hunde som det naturlige midtpunkt i
> hverdagen. Hvalpene vil vokse op i vore stuer i nær kontakt til mennesker,
> og vil derfor blive godt præget og naturligvis vant til børn, kat og andre
> dyr.
> Vi vil gøre vores bedste for at give hvalpene en god opvækst med masser af
> oplevelser, så de vil få de bedste betingelser for at komme ud til deres
> familier som gode og stabile familiehunde.
>
> Med venlig hilsen
> Charlotte
>
Jeg synes ikke du skal undskylde dig at du giver dine hunde et værdigt liv,
med køreture og frihed.
Det er da muligvis ærgerligt, især hvis du ville have avlet på hende
dennegang, men der kommer en ny løbetid igen.

Nyd istedet for hvalpene, der da muligvis er uægte, men som for de rette
familier vil tilføre en masse ægte glæde....

Med venlig hilsen
Helleq, pt. ejer af et højtelsket "uheld"



Lindes (11-10-2002)
Kommentar
Fra : Lindes


Dato : 11-10-02 19:58

"Helleq" skrev:
> Jeg synes ikke du skal undskylde dig at du giver dine hunde et værdigt
liv,
> med køreture og frihed.
Nej det har du helt ret i, men jeg fornemmede en vis "forargethed" over
vores "uheld".. Vi har gjort hvad vi kunne for at undgå det skulle ske, men
nu hvor tæven har fået hvalpene skal de i hvert fald ikke mangle noget -
men have en mindst lige så god start på livet som "vores" andre hvalpe har
fået..

> Det er da muligvis ærgerligt, især hvis du ville have avlet på hende
> dennegang, men der kommer en ny løbetid igen.
Ja, men det blev nok det sidste kuld hvalpe hun har fået - da hun er blevet
6 år her i september.. Hvis tæven skulle have et sidste kuld hvalpe, ville
hun blive over syv år før hun kunne parres igen..

> Nyd istedet for hvalpene, der da muligvis er uægte, men som for de rette
> familier vil tilføre en masse ægte glæde....
Det gør vi skam også i fulde drag.. selvom vi lige skulle vende os til
farven - vi er jo vant til hvalpe om er hvide med sorte eller brune pletter
)

Med venlig hilsen
Charlotte



x Vuf x (11-10-2002)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 11-10-02 22:08

Fri, 11 Oct 2002 20:58:18 +0200, Lindes wrote:

>Nej det har du helt ret i, men jeg fornemmede en vis "forargethed" over
>vores "uheld".. Vi har gjort hvad vi kunne for at undgå det skulle ske, men
>nu hvor tæven har fået hvalpene skal de i hvert fald ikke mangle noget -
>men have en mindst lige så god start på livet som "vores" andre hvalpe har
>fået..

Næ det var nu nysgerrighed...Jeg har (7-9-13) ikke været ude for det.



--
Mvh Sonja webmaster@***sonpet.com fjern de 3*
http://www.sonpet.com
-
Vrede er en tyv, der stjæler de gode øjeblikke.
Reader´s Digest

Bjergskoven (11-10-2002)
Kommentar
Fra : Bjergskoven


Dato : 11-10-02 17:10

> Ja, det var altså sådan det skete for os... der findes sikkert mange andre
> måder/opskrifter på hvordan man kan få et "hovsa-kuld"..
> Det er første gang det er sket for os (og forhåbentlig eneste gang), men
> jeg har kendskab til mange andre kenneler/opdrættere hvor det også er gået
> galt..

Ja selvfølgelig kan det gå galt, selvom man er påpasselig.

Jeg har selv haft en avlstæve, som fik besøg af naboens hanhund. Han havde
forceret vores høje hegn og havde hurtigt fundet sammen med tæven, der gik
ude i haven. Jeg valgte imidlertid at give tævehunden en abortsprøjte,da jeg
ikke syntes verden behøvede flere gadekryds og fordi jeg ikke kunne stå inde
for,hvilke hunde, der ville komme ud af netop den blanding.

Husk iøvrigt hvis du er DKK opdrætter, at du ikke må sælge hvalpene, men kun
tage et mindre vederlag til dækning af omkostninger.

Hilsen

Merete







x Vuf x (11-10-2002)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 11-10-02 18:39

Fri, 11 Oct 2002 18:09:50 +0200, Bjergskoven wrote:

>Jeg har selv haft en avlstæve, som fik besøg af naboens hanhund. Han havde
>forceret vores høje hegn og havde hurtigt fundet sammen med tæven, der gik
>ude i haven. Jeg valgte imidlertid at give tævehunden en abortsprøjte,da jeg
>ikke syntes verden behøvede flere gadekryds og fordi jeg ikke kunne stå inde
>for,hvilke hunde, der ville komme ud af netop den blanding.

Hatten af for det.
Hvordan gik det? Jeg mener, blev pigen steril af abortsprøjten?


--
Mvh Sonja webmaster@***sonpet.com fjern de 3*
http://www.sonpet.com
-
Vrede er en tyv, der stjæler de gode øjeblikke.
Reader´s Digest

Bjergskoven (11-10-2002)
Kommentar
Fra : Bjergskoven


Dato : 11-10-02 23:22


>
> Hatten af for det.
> Hvordan gik det? Jeg mener, blev pigen steril af abortsprøjten?
>
>
> --
> Mvh Sonja

Hej Sonja

Hunden havde ingen gener efter abortsprøjten. Den forlænger jo løbetiden og
derfor skulle der passes ekstra godt på hende i ugerne efter.
Hun fik senere et dejligt kuld hvalpe uden nogen former for komplikationer.

Hilsen

Merete



x Vuf x (12-10-2002)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 12-10-02 00:04

Sat, 12 Oct 2002 00:22:18 +0200, Bjergskoven wrote:

>>Hatten af for det.
>>Hvordan gik det? Jeg mener, blev pigen steril af abortsprøjten?

>Hunden havde ingen gener efter abortsprøjten. Den forlænger jo løbetiden og
>derfor skulle der passes ekstra godt på hende i ugerne efter.

Se det vidste jeg ikke. Det eneste jeg havde hørt var, at de kan at blive
sterile af en abortsprøjte. Det gjorde en af min venindes tæver.

>Hun fik senere et dejligt kuld hvalpe uden nogen former for komplikationer.

Ok. Altid dejligt når det går godt.



--
Mvh Sonja webmaster@***sonpet.com fjern de 3*
http://www.sonpet.com
-
Vrede er en tyv, der stjæler de gode øjeblikke.
Reader´s Digest

Lindes (11-10-2002)
Kommentar
Fra : Lindes


Dato : 11-10-02 19:59

"Bjergskoven" skrev:
> ... Jeg valgte imidlertid at give tævehunden en abortsprøjte,da jeg
> ikke syntes verden behøvede flere gadekryds og fordi jeg ikke kunne stå
inde
> for,hvilke hunde, der ville komme ud af netop den blanding.
Jamen jeg har skam også været en tur omkring dyrlægen med vores tæve, da vi
ikke ønskede at få et kuld blandingshvalpe.. Men abortsprøjten som tæven
fik, virkede desværre ikke -så derfor har vi dette kuld nu... Heldigvis er
der kommet sunde og smukke hvalpe ud af "uheldet"..

Vi havde faktisk indgået en aftale om en parring med en Dalmatinerhan, men
denne parring måtte vi desværre annullere..

Med venlig hilsen
Charlotte



Tony Adams (11-10-2002)
Kommentar
Fra : Tony Adams


Dato : 11-10-02 20:11

Må man så gerne avle videre på tæven, hvis hvalpene skal være racerene i
fremtiden?



x Vuf x (11-10-2002)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 11-10-02 22:10

Fri, 11 Oct 2002 21:10:52 +0200, Tony Adams wrote:

>Må man så gerne avle videre på tæven, hvis hvalpene skal være racerene i
>fremtiden?

Selvfølgelig. Hvis din kone fik et mulatbarn med en neger,
ville det jo ikke derefter forhindre, at hun fik et hvidt
barn med dig vel?!


--
Mvh Sonja webmaster@***sonpet.com fjern de 3*
http://www.sonpet.com
-
Vrede er en tyv, der stjæler de gode øjeblikke.
Reader´s Digest

Tony Adams (11-10-2002)
Kommentar
Fra : Tony Adams


Dato : 11-10-02 23:04

Nu bliver børn ikke født med stamtavler vel?



x Vuf x (12-10-2002)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 12-10-02 00:07

Sat, 12 Oct 2002 00:03:58 +0200, Tony Adams wrote:

>Nu bliver børn ikke født med stamtavler vel?

Hvad har det med sagen at gøre? Jeg troede, vi talte genetik?!


--
Mvh Sonja webmaster@***sonpet.com fjern de 3*
http://www.sonpet.com
-
Vrede er en tyv, der stjæler de gode øjeblikke.
Reader´s Digest

Tony Adams (13-10-2002)
Kommentar
Fra : Tony Adams


Dato : 13-10-02 07:55

Vi talte racerenhed i forbindelse med hunde/stamtavler, hvis jeg må hjælpe
dig.



Pia J (13-10-2002)
Kommentar
Fra : Pia J


Dato : 13-10-02 08:03


"Tony Adams" <klogeanders@hotmail.com> wrote in message
news:3da918b8$0$32629$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Vi talte racerenhed i forbindelse med hunde/stamtavler, hvis jeg må hjælpe
> dig.
>

Hvis en tæve med stamtavle får hvalpe med en hanhund med stamtavle af samme
race, så kan hvalpene også få det (kort fortalt), uanset hvem tæven har haft
hvalpe med tidligere. De blandede kan naturligvis ikke men du spurgte:

"Må man så gerne avle videre på tæven, hvis hvalpene skal være racerene i
FREMTIDEN?"

Det forstod jeg som: Hvis en tæve har fået blandingshvalpe, er hendes
efterfølgende kuld så stadig racerene. Og det er de jo, forudsat at hannen
er af samme race.

:Pia


Tony Adams (13-10-2002)
Kommentar
Fra : Tony Adams


Dato : 13-10-02 09:16

Tusind tak, det var et svar jeg kunne bruge til noget.



x Vuf x (13-10-2002)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 13-10-02 08:44

Sun, 13 Oct 2002 08:54:49 +0200, Tony Adams wrote:

>Vi talte racerenhed i forbindelse med hunde/stamtavler, hvis jeg må hjælpe
>dig.

Hvis jeg må hjælpe dig (du vil åbenbart ikke ta' imod hjælp),
så var det lige netop det, det hele drejede sig om!


--
Mvh Sonja webmaster@***sonpet.com fjern de 3*
http://www.sonpet.com
-
Vrede er en tyv, der stjæler de gode øjeblikke.
Reader´s Digest

Pia J (12-10-2002)
Kommentar
Fra : Pia J


Dato : 12-10-02 07:10

Tæven er da ikke blevet mindre raceren af at få blandede hvalpe, hanhunden
overfører ikke nogen af sine gener til alle fremtidige kuld!

Du lyder som om du synes tæven er blevet "snavset" for altid.

:Pia


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408937
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste