flere web server på netværket
Fra : hjohns

Dato : 11-10-02 07:53

Hej,

jeg har fået købt 16 faste ip nr. som jeg går ud fra at TDC har peget
over på min router.
Jeg har også oprettet 2 domæne navne som peger på hver sit ip nr. (af
den jeg har fået)
Mit spørgsmål er så, hvordan sætter jeg de 2 maskiner op som skal køre
hver sin webserver, og hvad skal jeg sætte op i min router (speedstream
2601)

Hendrik Johns

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 11-10-02 18:11

"hjohns" <hjohns.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mit spørgsmål er så, hvordan sætter jeg de 2 maskiner op som skal køre
> hver sin webserver, og hvad skal jeg sætte op i min router (speedstream

Jeg har selv den samme router, og jeg tvivler faktisk på at den kan håndtere
opgaven. Så vidt jeg kan se kører den kun med en IP adresse på wan siden.
Hvad skal du bruge 16 IP adresser til? kan du ikke løse det med NAT entries
og DCHP services?
Måske du skulle kigge på at få en større router eller sætte en server/gammel
pc op?

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Flemming Nielsen [28~

Dato : 31-10-02 20:45

Hej Henrik:

Der er flere måder at gøre det på.

Hvilken type webserver anvender du ?
Ved anvendelse af en server der kan multihoste, kan du have dem på samme
maskine, og så NATte dem i din router, eller hvis du har en anden "box"
inden- dette kunne være en FREE BSD med 2 netkort.
Alternativt kan du have dem på hver sin port.

Men hvilken webserver bruger du ?

/ Flemming

Fra : Søren Sømand

Dato : 10-11-02 12:50