Dual processor problem
Fra : John H

Dato : 10-10-02 20:48

Hej i gruppen
Har skabt mig selv et lille problem, som jeg har brug for et par råd til.

Har købt en brugt Compaq Proliant ML 330 server
2x256 EEC RAM
1x1133 Pentium Tualatin 512 cache CPU
+diverse øvrig "indmad" f.eks. en SCSI HD
ALt kører fint, men....
Fik så den idé at afprøve med to processorer, da det er et dual bundkort.
Indkøbte en Tualatin mere(magen til), og smed den på plads.
Men ak, opdager nu at der skal en "(Hot-plug) Redundant Powersupply module"
tingest i også. Den siger i hvert fald at processor 2 ikke har power
supply(under opstart).
Den har jeg så søgt en del efter og forespurgt et par forhandlere(på
nettet), men uden sønderligt godt resultat. Ingen kunne umiddelbart levere
"tingesten". Har så søgt videre ud i verden, og kan måske skaffe en hjem til
et par tusinde. Det synes jeg dog er umiddelbart dyrt.
Har I nogen gode forslag, evt. link til nogen der forhandler denne Hotplug?
Eller er en bedre løsning simpelthen at indkøbe et andet bundkort. F.eks. et
Tyan Tiger 230T ?
Eller er der én der har en tredje go' løsning, på min manglende research
*inden* jeg købte en Tualatin mere
Og nej, ikke bare sende den retur. - Jeg er stadig nysgerrig for at se
performanceforbedring på min web-, mail-, news- og ftp-server.
John H
Fjern "REMOVE" fra mail

Fra : Danni Haunstrup

Dato : 13-10-02 16:16

Prøv at kontakte TopNordic eller Compaq's danske hotline for at få oplyst
forhandler

Danni

Fra : John H

Dato : 15-10-02 08:49

"Danni Haunstrup" <danni.haunstrup@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv at kontakte TopNordic eller Compaq's danske hotline for at få oplyst
> forhandler
>
> Danni

Jeg prøvede Compaq og det var(som hos andre) nedslående. De kunne ikke
levere den og kunne heller ikke fortælle hvem der evt. lå inde med sådan en,
og foreslog at man "ofte alligevel skiftede bundkort/server ved disse
lejligheder" (mærkeligt svar, så kan du jo sagtens tjene penge..tsk..tsk,
hvad de jo også gør - bare ikke på mig fremover)
Nå, men det ende nok med jeg må købe mig et andet bundkort. Det har jo
heller ikke vrimlet med gode forslag, så jeg er nok havnet i en blindgyde.
Mvh.
John H

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 15-10-02 10:13

"John H" <j.hREMOVE@post.cybercity.dk> wrote in message

> og foreslog at man "ofte alligevel skiftede bundkort/server ved disse
> lejligheder" (mærkeligt svar, så kan du jo sagtens tjene penge..tsk..tsk,

Sådan nogle spader... Undskyld sproget... Men en maskine, der snuppe
Tualatin processorer kan da ikke være særligt gammel eller?

--
/H3nrik V! - Ivrig OverClocker.

A486DX4-133 @ 160 K6-233 @ 262 P75 @ 100 P90 @ 120
Dual P100 @ 133 P133 @ 166 P166 @ 200 P200MMX @ 225 PII-266 @ 333(2.5x133)
C300A @ 504 C366 @ 566 Dual C366 @ 550 C600 @ 1008 PIV1.6A @ 2.56

Fra : Kent Nielsen

Dato : 15-10-02 13:28

> [...]
> Indkøbte en Tualatin mere(magen til), og smed den på plads.
> Men ak, opdager nu at der skal en "(Hot-plug) Redundant Powersupply

Er du sikker på det ?
Er det ikke bare en spændingsregulator til CPU 2 der mangler på bundkortet ?

Kent Nielsen

Fra : John H

Dato : 15-10-02 15:58

"Kent Nielsen" <NielsenXXX@softhome.net> skrev i en meddelelse

> Er du sikker på det ?
> Er det ikke bare en spændingsregulator til CPU 2 der mangler på bundkortet
?

Hej Kent
Næhh...jeg er snart ikke sikkert på noget som helst. Det er dælme noget af
en "dunkel" afkrog jeg har fået vovet mig ud i.
Compaq er ikke særligt oplysende om deres produkter - specifikt.
Har du evt. et link til det ?

Mvh.
John H

Fra : John H

Dato : 15-10-02 22:29

"Kent Nielsen" <NielsenXXX@softhome.net> skrev i en meddelelse
> Er du sikker på det ?
> Er det ikke bare en spændingsregulator til CPU 2 der mangler på bundkortet
?

Hej igen
Jo, nu har jeg søgt lidt mere på det, ,og jeg tror du har ret.
Jeg har fundet ud af at det er en spændingsregulator der mangler(troede det
var det samme).
Jeg har lavet en del søgninger via google, men igen synes jeg at rende i
blingyder.
Hvor finder jeg så sådan en henne ?
Er der virkelig ikke en dansk forhandler ?

Mvh.
John H

Fra : Kent Nielsen

Dato : 16-10-02 07:39

"John H" <j.hREMOVE@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

-Snip-
> Jeg har lavet en del søgninger via google, men igen synes jeg at rende i
> blingyder.
> Hvor finder jeg så sådan en henne ?
> Er der virkelig ikke en dansk forhandler ?

Hej igen,
Du kunne måske være heldig her:
<http://sparesstore.compaq.com/sparesstore/default.asp?mscssid=XPVC5A5C8XDN8
HR7SDCDCRCS44XP986B>

Finder du ud af sparepart nummeret, kan du ringe til enhver Compaq
forhandler, de må kunne hjælpe.
F.eks. Topnordic.

Kent Nielsen

Fra : John H

Dato : 16-10-02 08:27

> Du kunne måske være heldig her:

<http://sparesstore.compaq.com/sparesstore/default.asp?mscssid=XPVC5A5C8XDN8
> HR7SDCDCRCS44XP986B>

Tak for hjælpen, det link hjalp mig videre, så jeg nu fik nummeret på den.

Og denne gang var Compaq mere behjælpelig.

Mvh.
John H

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 16-10-02 09:53

> [...]
>
> Tak for hjælpen, det link hjalp mig videre, så jeg nu fik nummeret på den.
>
> Og denne gang var Compaq mere behjælpelig.

FÅr vi lige at vide hvordan det kommer til at køre?

Fra : John H

Dato : 16-10-02 10:52

"> FÅr vi lige at vide hvordan det kommer til at køre?

Ja, det vil jeg da gerne bestræbe mig på at huske og fortælle
Vi høres
Mvh.
John H