flade mursten
Fra : Lars Fischer

Dato : 10-10-02 19:34

hej
Min Kone syntes at bag ved vores brændeovn burde der være mursten det kunne
se pænt ud. Ind til nu har vi haft fliser,
så kom jeg til at sige at jeg tror at jeg engang har hørt at man kan få
nogle flade mursten som man kan sidde op som fliser.
Så ville jeg lige høre om der er nogen der ved om man i det hele taget kan
få ddet for nogle rimlige penge og hvor.

Venlig hilsen
Lars Fischer

Fra : "Mogens Knudsen"

Dato : 10-10-02 19:43

Se dk.bolig
---

Mvh
Mr. Knudsen
GM 3.0i-24

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 10-10-02 23:11

"Mogens Knudsen" skrev:

> Se dk.bolig

Kan du være mere præcis - message-ID ?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : "Mogens Knudsen"

Dato : 11-10-02 05:46

On Fri, 11 Oct 2002 00:10:48 +0200, "Søren C. Fischer" <scf@image.dk>
wrote:

>Kan du være mere præcis - message-ID ?

Det samme som her - Flade mursten

MEN for din skyld:
"Det er murstensskaller, du tænker på. Jeg kunne ikke umiddelbart
finde en leverandør, men min kollega har fået hele huset beklædt med
dén slags - indvendigt" !
"Og vandskuret bagefter...."
---

Mvh
Mr. Knudsen
GM 3.0i-24

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 10-10-02 19:52

Lars Fischer wrote:

> [...]
> Så ville jeg lige høre om der er nogen der ved om man i det hele taget kan
> få ddet for nogle rimlige penge og hvor.

Det var (er?) da et meget udbredt middel til at få et pudset hus til at se ud
som det var muret i blanke mursten.
Hvis jeg forstår dit spørgsmål korrekt.

De bliver bare "limet" udenpå muren, så det ligner en murstensmur.

Der er sikkert hvad du søger.
Enhver murefirma må kunne skaffe dem.

Jeg aner ikke noget om pris.
Men for et begrænset område bag en brændeovn kan det vel ikke være over et
nogle få hundrede kr. For et par m2.

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 10-10-02 22:25

Jørgen Rasmussen <jorgen-rasmussen@aa.sa.dk> skrev i en

> [...]
>
> Jeg aner ikke noget om pris.
> Men for et begrænset område bag en brændeovn kan det vel ikke være over et

Der findes nogen helt tynde i plast, der ligner 100 %, men spørg mig ikke
hvor de fås. Måske de er mest udbredt i Tyskland, det er min tyske svoger
der han brugt dem.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Thïngmand

Dato : 11-10-02 08:20

> Der findes nogen helt tynde i plast, der ligner 100 %,

De er nok også rigtig gode bag en brændeovn

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 11-10-02 22:02

Thïngmand <michael@thingmand.invalid> skrev i en

> De er nok også rigtig gode bag en brændeovn

Med mindre der bliver over 80 grader på væggen, skal de nok holde til det.
(Man skolder svin ved 67 grader. Dette var ikke en bem., der skulle tages
personligt op). Der er sand og andet naturmateriale yderst, der giver
struktur som var det en rigtig mursten.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 10-10-02 22:34

"Lars Fischer" <lars-fischer@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så ville jeg lige høre om der er nogen der ved om man i det hele taget kan
> få ddet for nogle rimlige penge og hvor.

Mon ikke du kan finde noget her: http://www.randerstegl.dk/

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : JAN ACHMANN

Dato : 14-10-02 00:30

Hej Lars,
De laves desværre ikke mere.