Sp. til WinFinans lagerstyring
Fra : Snedker

Dato : 10-10-02 15:20

Hejsa,

Jeg er IT-konsulent, men skal nu til at rådgive omkring økonomisystem,
som jeg har et meget lille kendskab til.

Mit eget udgangspunkt er et egen-produceret produktionsstyringssystem.
Dette er udviklet i Access (adp) og kører op mod en SQL-server.

Derfor er mit umiddelbar indtryk, at en SQL-udgave af WinFinans (evt.
Pro), ville være at foretrække, da der uundgåeligt vil blive tale om
et direkte samspil mellem produktionsstyring og økonomisystem.

Den potentielle kunde benytter i øjeblikket Admiral i en DOS-udgave,
og skal have fornyet under alle omstændigheder.

NÃ¥ - hvorom alting er:
Her er så et scenarie, jeg skal have styr på:

Vi har varenr 1000 & 2000

VareNr 2000 indgår KUN i VareNr 1000. For hver VareNr 1000 vil der ex.
være 10 stk 2000.

Så har vi 50 stk VareNr 2000 og 1 stk VareNr 1000, ja så er der reelt
60 stk. VareNr 150 (50+10).

Kan dette scenarie håndteres af WinFinans, så jeg altid kan få listet
det reelle antal af et varenummer?

Mit spørgsmål er naturligvis om denne funktionalitet skal ligge i mit
eget system, eller om WinFinans kan håndtere det.

Priser på Concorde (udvidelser/licenser etc), gør at det ikke er
medtaget som en option. Er det forkert?

mvh /Snedker
---
Klip det citerede væk, du ikke besvarer