Jeg har en fejl den spøver efter en kode ?~
Fra : Willy Nielsen

Dato : 25-02-01 17:16

Jeg har en fejl den spøver efter en kode ???

jeg har to maskiner på et net. over en hub,

maskine 1 kan har fuld adgang på maskine 2

men maskine 2 kan kun se maskine 1 og beder om en adgengs kode, de koder jeg
kan komme i tanke om er det ikke. maskinen skriver " Skriv adgangskode til
netværket, Du skal angive en adgangskode for at oprette denne forbindelse:
ressource \\SERVER\IPC$ " og som sagt ved jeg ikke hvilken kode det er jeg
skal skrive.

maskine 1 køre med win 2000 og har internet adgang

maskine 2 køre med win 98 og skal have internet adgang over maskine 1

--

\\\|||||///
( @ @ )

ICQ: 51740315
ooo0
( ) 0ooo
+--\ (-----( )-----------------+
\__) ) /
(__/

Fra : Thomas Jari

Dato : 25-02-01 17:28

"Willy Nielsen" <wn@image.dk> wrote in message
> [...]
>
> maskine 1 køre med win 2000 og har internet adgang
>
> maskine 2 køre med win 98 og skal have internet adgang over maskine 1

På maskinen med win2000 skal du aktivere gæstekontoen og indtaste et
password

Thomas

Fra : Bruun

Dato : 25-02-01 17:36

Hejsa,
"Thomas Jari" <tj@kazoo.dk> wrote in message

> "Willy Nielsen" <wn@image.dk> wrote in message
[SNIP]

> På maskinen med win2000 skal du aktivere gæstekontoen og indtaste et
> password

Yup, eller oprette en extra bruger på 2K-kværnen. Med samme login og passwd
som din 98-kværn logger ind med!

Mvh Kim Bruun

Fra : Willy Nielsen

Dato : 26-02-01 08:45

jeg kan stadig ikke få det at køre på maskine 2

jeg har prøvet at sette en maskine "3" op med samme data som nr. 2 og den
har kontak, 1 og 2 har før talt sammen

Fra : Thomas Jari

Dato : 26-02-01 13:09

som sagt ved jeg ikke hvilken kode det er jeg

Gå ind i kontrolpanel/Computeradministration... Her kan du vælge "lokale
brugere og grupper...." Hvis du dobbeltklikker på brugere kan du se at
gæstekontoen er deaktiveret. Højreklik på gæst og vælg egenskaber. Fjern
fluebenet i "Kontoen er deaktiveret"

Thomas