Kan man få flash tekst til at stå skarpt ?
Fra : Preben Bisgaard

Dato : 10-10-02 08:00

Hej
Kan flash tekst stå ligeså klart som html tekst ?!
Jeg har problmer med at teksten virker sløret,
især når det grænser om til almindelig html tekst
/Preben

Fra : RJ

Dato : 10-10-02 09:07

"Preben Bisgaard" <Preben.Bisgaard@dgi.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har problmer med at teksten virker sløret,
> især når det grænser om til almindelig html tekst

Jo det kan du da. Der er et lille felt (under properties), hvor du kan
markere "use device fonts".... dette betyder at brugeren bruger de fonts
vedkomne har på sin egen computer ..... derfor er det bedst, hvis du bruger
en font, som alle har installeret på sin computer.
Derfor er det nok bedst at bruge Arial eller times.
En anden mulighed er at du bruger pixelfonts (uden "use device fonts").

MVH
Ronni
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
www.etrix.dk www.rojo.dk

Fra : Bo Dudek

Dato : 10-10-02 17:16

>Kan flash tekst stå ligeså klart som html tekst ?!
>Jeg har problmer med at teksten virker sløret,
>især når det grænser om til almindelig html tekst

hej Prepsi ;)

ja, som der senere i tråden bliver nævnt.. brug bitmap fonts.. jeg har
mailet dig nogle forskellige.. dog skal det nævnes, at bruger man
bitmap fonte, så skal:

1) teksten være placeret på hele antal px - ikke x:7.8 men x:8.0
2) movieclippet som teksten er i være placeret som do.
3) movieclippet som movieclippet med tekste... som do

osv osv.. hvis man kommer til at rykke det bare eet sted, som står
teksten udskarp.. og blurred..

Kind regards

Bo Dudek
http://www.bodudek.dk