Mug på fugerne i brusekabine.
Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 09-10-02 22:02

Hej Alle!

Jeg har lidt mug (sort) i brusekabinen i badeværelset, hvordan får jeg det
nemmest fjernes, knofedt og en stiv børste er ikke nok.

Kan jeg bruge min højtryksrenser ?

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar, George Antheil and now also Anders Hejlsberg

Fra : Esben

Dato : 09-10-02 23:54

"Ulrik Lunddahl" <nospam037@lunddahl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> nemmest fjernes, knofedt og en stiv børste er ikke nok.

Prøv med algefjerner.

--
Esben

Fra : Hans Lund

Dato : 10-10-02 09:47

> [...]
> Med Venlig Hilsen
>
> Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
> My heroes: Heddy Lamar, George Antheil and now also Anders Hejlsberg

Hej
Brug brunsæbe

Smør brunsæbe på fugerne og dæk dem med plastik, lad det sidde et par dage
og vask det ned.
Fugerne bliver som nye.

Hans

Fra : Jørgen

Dato : 10-10-02 09:51

Brug ren klorin.

Husk at der må ikke bruges syre/kalkfjerner i en uge før eg efter, for at
undgå klorgas

Jørgen

Fra : Calle.

Dato : 10-10-02 16:28

Jørgen wrote:
> Brug ren klorin.
>
> Husk at der må ikke bruges syre/kalkfjerner i en uge før eg efter,
> for at undgå klorgas
>
> Jørgen

Kalkfjerner, vil også langsom ødelægge fugen, da kalk er et af bindemidlerne
i cement
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : John Vedsegaard

Dato : 11-10-02 05:40

"Calle." <Calle@jyde.dk> wrote in message

> Kalkfjerner, vil også langsom ødelægge fugen, da kalk er et af
bindemidlerne
> i cement
Ved du hvad cement er lavet af?

Fra : Calle.

Dato : 11-10-02 14:19

John Vedsegaard wrote:
> "Calle." <Calle@jyde.dk> wrote in message

> bindemidlerne
> Ved du hvad cement er lavet af?

Ikke i detaljer, men har et par murere, samt en mester blandt vennerne. de
har forklaret mig det.
Det samme sker, når man bruger for megen saltsyre, til at syre vægen ren med
efter endt mure arbejde.
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : jko

Dato : 10-10-02 10:39

"Ulrik Lunddahl" skrev d. 09-10-02 22:02 dette indlæg :
> [...]
> Med Venlig Hilsen
>
> Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
> My heroes: Heddy Lamar, George Antheil and now also Anders Hejlsberg

Du skal lave en blanding tapetklister og deri komme en god skvat klorin.
Denne blanding smører du så på fugerne med en lille pensel og lader det
sidde nogle timer - derefter kan du skylle det af med varmt vand !

I stedet for tapetklister kan du også koge noget majsmel og vand og i
denne
blanding komme klorin !

Håber at du hermed får bugt med dine fuger !

Mvh.
jko

http://www.kandu.dk/