Netværk på "Nettet"
Fra : [3700] MHJ

Dato : 09-10-02 21:54

Hej

Jeg har en gammel NT4 server stående som Domain Controller og DHCP. Det
fungere glimrende.

Nu er der bestilt ADSL og det var meningen at det kun var en enkelt maskine
i netværket der skulle have muligheden for at kunne kommunikere med
omverdenen.

Dette ville såvidt jeg kan analysere mig frem til bevirke at denne skulle
installeres med 2 netkort.

Da man alligevel skal ud og "investere" i nyt netkort kunne man vel ligeså
godt "knalde" en router på. Nu er det at jeg bliver lidt forvirret.

Jeg har på EDBpriser set at routere/gateways/o.l. kan købes for en 500+
krone, hvorledes vil dette ramme ind i vores eksistrende netværk? vil en
D-link DI-804 http://www.dlink.co.uk/long_desc.asp?id=306 kunne klare det
for os?

Hvis der ellers ligger nogen guides derude hører jeg gerne.

MVH
Morten