newbie spg ang MySQL (text)
Fra : Thomas Jensen

Dato : 09-10-02 21:28

Hej,
jeg har en tabel:
CREATE TABLE nyheder(
id int(6) NOT NULL AUTO_INCREMENT,
PRIMARY KEY(id),
overskrift VARCHAR(50),
besvaret VARCHAR(35),
resume tinytext,
tekst text,
dato timestamp(8)
);

Når jeg via phpmyadmin (og dump) kigger på feltet tekst(der indeholder tekst
indtastet via et textarea), går indholdet meget langt ud til højre (4-5
skærmbredder).

Er det ok / normalt eller mangler jeg noget?

Thomas

Fra : Jimmy

Dato : 10-10-02 18:06

"Thomas Jensen" <cobra3011@hotmail.com> wrote in message
> [...]

> skærmbredder).
>
> Er det ok / normalt eller mangler jeg noget?

Ja det lyder da ganske OK.
Hvad skulle der være galt i det?

Hvis du har indtastet meget tekst vil det blot blive vist på een lang række,
når du tager et dump.
Det er bl.a. for at øge overskueligheden af din fil, som derved indeholder
een INSERT per linie.

Jeg kan have overset noget, men ud fra det du skriver kan jeg ikke se nogle
problemer...

Mvh
Jimmy

Fra : Thomas Jensen

Dato : 10-10-02 20:53

"Jimmy" <spoerg@efter.den> wrote in message
> Jeg kan have overset noget, men ud fra det du skriver kan jeg ikke se
nogle
> problemer...

OK takker.

Skulle bare lige være sikker :)