brugen af library
Fra : Bo Rattenborg

Dato : 09-10-02 19:35

Hvis jeg har fået strikket en movie-knap sammen som jeg gerne vil genanvende
i forskellige movieclips bør jeg så benytte Librarys ? Hvad hvis jeg ønsker
en løsning hvor ønsker at når jeg opdaterer movieknappens udformning´, kan
den så automatisk opdateres de steder hvor den er brugt ?

Jeg har læst om Librarys, men vil gerne høre om jeres erfarringer.

Mvh
Bo

Fra : Bo Dudek

Dato : 09-10-02 19:43

[...]

> [...]
>en løsning hvor ønsker at når jeg opdaterer movieknappens udformning´, kan
>den så automatisk opdateres de steder hvor den er brugt ?

Bo dog, jeg er dybt skuffet over dig ;) bruger du ikke dit library??
det skal man dælme og mere og mere og igen og igen.. det kan reducere
størrelsen af swf'en i høj grad..

i dit library bliver der automatisk puttet alle knapper og MC's, som
du har oprettet - men ikke nødvendigvis bruger - samt alle graphics
symboler.. det skal endog nævnes, at har du et objekt som f.eks. et
firkant, og tweener du den, så laves den automatisk om til et graphic
symbol..

i øvrigt skal det nævnes, at man skal overveje kraftigt at lave
nærmest ALT om til movieclips.. hvorfor?? jo, hvis du har et
movieclip, som indeholder en grøn firkant.. så kan du genbruge den fra
dit library og f.eks. få lov til at ændre:

1) farve
2) størrelse
3) alpha channel

mm. - og det vil sige, at en sort lille firkant kan SAGTENS være et
genbrug af en kæmpe rød firkant, og fordelen ved dette: swf'en bliver
seriøst meget mindre..

Kind regards

Bo Dudek
http://www.bodudek.dk
http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster conn. only)

Fra : Bo Rattenborg

Dato : 09-10-02 20:00

"Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> wrote in message
> [...]
>
> Bo dog, jeg er dybt skuffet over dig ;) bruger du ikke dit library??

Det er jeg sku' ked af - men nu prøver jeg på det..............

Det du siger er også at det jeg forespørger kan lade sig gøre ? - altså
genanvende det samme klip i flere movieclips og samtidig kun skulle opdatere
dette klip et sted ?

Bo

Fra : Bo Dudek

Dato : 09-10-02 21:19

[...]

kort og godt: jeps, du kan bruge 10 forskellige instances af et
movieclip, men ændrer du indholdet af movieclippet i dit library -
f.eks. lægger en tekst henover, så går denne ændring igennem i
samtlige instances..