Et længer spørgsmål om hvordan man laver e~
Fra : Meko

Dato : 09-10-02 17:26

Hej NG

Hvis man nu vil lave en site, der nemt skal kunne opdateres via nettet,
hvordan gør man så?
Jeg tænker på tilføje nye sider slette gamle sider rette i eksisterende
sider, man skulle gerne kunne rette sider uden evt. at have kenskab til
HTML?

Skal man bruge FSO til det eller skal man gemme hele sider eller del
elementer af html koden i et notat felt i en DB??

Hvordan ville i gøre? Eller rettere hvordan gør i det???

På forhånd tak

Mette

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 09-10-02 20:52

"Meko" <mekoe@get2net.dk> wrote in message

> Skal man bruge FSO til det eller skal man gemme hele sider eller del
> elementer af html koden i et notat felt i en DB??
>
> Hvordan ville i gøre? Eller rettere hvordan gør i det???

Det absolut letteste (imo) vil være at du laver en administrationsdel til
din webside. I denne sektion kan du tilføje nye sider til din webside ud fra
nogle faste skabeloner. Hvor mange skabeloner du vil lave plads til er op
til dine behov. Når du opretter en ny side vil det oftest kun være nødvendig
at gemme selve teksten (+ overskrift, dato, menugruppe mm efter dine egen
ønsker) til siden i en db, sammen med et autonummereret ID samt et skabelon
nummer. Hvis du også vil have billeder til dine sider kan du bruge
forskellige uploadkomponenter der gemmer billederne i en mappe på serveren.
Jeg vil ikke anbefale at du gemmer dem i din db. I din db laver du en
relation mellem billedet og den artikel den hører til.

På forsiden (den side brugeren surfer ind på) har du nu mulighed for at have
x antal skabeloner (jeg bruger "case" og kun een side) der viser dine sider
med tekst og billede, samt en menu der opdaterer sig selv, hvis du har
angivet i din db hvilken menu del artiklen hører til.

--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-
ICQ: 25308942
http://www.cmnielsen.dk
Hvis man kloner en sørøver, får man så en piratkopi?