hvordan får man flash til at hente URL i f~
Fra : J. R.

Dato : 09-10-02 12:46

Hej gruppe-

problemet:
Jeg har en html-side med 2 frames, en øverst, og en nederst.
Der er en menu , lavet i flash i den øverste frame.
Der er tekst i den nederste.
Jeg vil gerne have flashmenuen øverst til at hente sider nederst.
Dette er meget let at gøre i Frontpage med hyperlinks, men jeg kender ikke
kommandoen i Flash.
Der er selvfølgelig kommandoen "Get URL", men jeg kan ikke lige finde ud af,
hvordan jeg
får den til at åbne den i vinduet nedenunder.

Hjælp?
Mvh.
Jan Randrup

Fra : Bo Dudek

Dato : 09-10-02 19:46

[...]

> [...]
>hvordan jeg
>får den til at åbne den i vinduet nedenunder.

i dit frameset angiver du jo navnene på de enkelte frames - ellers kan
du heller ikke bruge framesne i Frontpage - og når du rigtigt nok
bruger getUrl, så kan du angive

- url
- window
- variables

og det er i window, at du skal angive navnet på framen..that's all

Kind regards

Bo Dudek
http://www.bodudek.dk
http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster conn. only)

Fra : J. R.

Dato : 09-10-02 20:44

Hmm...jeg har sat følgende action på en knap i menubaren i framen øverst:
on (release) {
getURL ("", "tekst2");
}
framen hedder som du kan regne ud "tekst2", og skal åbnes i den nederste
frame...
men det virker ikke umiddelbart...

Fra : Bo Dudek

Dato : 09-10-02 21:21

>Hmm...jeg har sat følgende action på en knap i menubaren i framen øverst:
>on (release) {
> getURL ("", "tekst2");
>}

prøv evt. lige at poste html koden for din frameset fil :)