Shockwave-Flash - hvilket program?
Fra : Niels Skovmand

Dato : 09-10-02 12:11

Hej!

Jeg er begyndt at revidere en hjemmeside med Shockwave-Flash-filer (.swf)..

1. Hvilket program skal jeg bruge til at redigere disse?

2. Kan jeg redigere de filer jeg finder på webserveren - er der mulighed for
at de er beskyttede?

På forhånd tak!

Niels Skovmand.

Fra : TheCrow

Dato : 12-10-02 08:43

Du skal bruge flash mx eller director til at redigere swf filer.

Umiddelbart burde du kunne påbegynde redigeringen, men er dog ikke helt
sikkert.

/TheCrow

Fra : Bo Dudek

Dato : 12-10-02 09:29

nej, som udgangspunkt kan du ikke redigere i swf filer.. dvs, der
findes enkelte programmer, som menes at kunne rette i enkelte ting,
men i det store og hele kan du kun rette i sourcen - nemlig en .fla
fil.. fra programmet flash (kan desværre ikke huske hvad source filer
fra Director hedder)

filerne er jo på sin vis beskyttede, idet det ikke umiddelbart kan
lade sig gøre at rode rundt i en .swf fil..

Kind regards

Bo Dudek
http://www.bodudek.dk
http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster conn. only)