TDC bundling af Telefoni og ADSL - Mail af~
Fra : Sune

Dato : 09-10-02 12:36

Mail afsendt til telestyrelsen:

Attn: Direktør Finn Petersen - Angående Artikel i Børsen Dags Dato
Angående TDC

Hej Finn

Det er med stor forundring at jeg i dag har læst artiklen med
overskriften "TDC bruger ulovlige salgsmetoder" på Børsens hjemmeside.
(http://www.borsen.dk/dagens-nyheder/?ids[]=45012)

I artiklen står der bla.:
""Vi reagerer, når vi hører om det. Og nu vil vi henstille til, at det
ændres hurtigst muligt. Kunderne skal have en reel valgmulighed mellem
produkterne," siger Finn Petersen, som nu retter henvendelse til TDC
for at få selskabets salgsmetode stoppet."

For omkring 2,5 år siden skrev jeg en mail til IT- og Telestyrelsen
hvor jeg forespurgte om det var en lovlig fremgangsmåde for TDC at
bundle sine bredbånds internet løsninger sammen med et krav om fastnet
telefon.

Det svar jeg fik tilbage fra IT- og Telestyrelsen var at det var fuldt
lovligt.

Nu er det desværre sådan at jeg ikke har gemt denne gamle
emailkorrespondance så jeg kan dokumentere ovenstående.

Journaliserer og gemmer IT- og Telestyrelsen indkomne mails?
Gemmes svar til indkomne mails?

Hvis du kan svare ja til ovenstående kan vores korrespondance findes
frem fra jeres arkiver.

Jeg går faktisk ud fra at adskillige medarbejdere i IT- og
Telestyrelsen kender til min mail og til besvarelsen fra IT- og
Telestyrelsen, da jeg tydeligt husker at _adskillige_ medarbejdere fra
IT- og Telestyrelsen fik en CC kopi af den besvarelse som blev afsendt
til mig.

Jeg ved ikke om loven om agtindsigt eller andet kan bruges i dette
tilfælde, men jeg ville blive glad hvis jeg kunne dokumentere mine
påstande. Hvis det er muligt vil jeg gerne have tilsendt en kopi at
min email korrespondance mellem IT- og Telestyrelsen og mig som
foregik for ca. 2,5 år siden.

Hvis i ikke har vores korrespondance i denne sag gemt og
journaliseret, kan man jo undre sig lidt over det.

Jeg undrer mig også over at en Direktør i IT- og Telestyrelsen ikke
kendte til denne problematik når hans medarbejdere adskillige gange
har svaret på spørgsmål angående dette emne. Jeg kender mange Internet
brugere som har henvendt sig til IT- og Telestyrelsen omkring denne
problematik.

SU.

CC af den mail er afsendt til journalisten på borsen.dk.

Kopi af denne mail vil blive afsendt til diverse internet
nyhedsgrupper.

Med Venlig Hilsen