Trunking af 2 netkort på linux???
Fra : Steffen Fog Sørensen

Dato : 09-10-02 10:10

Nogen der har erfaring med dobbelt båndbredde mellem to maskiner, evt.
gennem switch?

Kræver det noget særligt af netkortene eller switchen?

/ Steffen

Fra : Arne Schwerdtfegger

Dato : 09-10-02 12:31

"Steffen Fog Sørensen" <steffen@nospam-digisource.dk> wrote:

> Nogen der har erfaring med dobbelt båndbredde mellem to maskiner, evt.
> gennem switch?

Jeg går (måske fejlagtigt) ud fra at du vil have de to netkort til at
opføre sig som eet?
Du vil nok ha mere held og mindre besvær med et par gigabit-nic's.

--
Knud

Fra : Steffen Fog Sørensen

Dato : 09-10-02 14:49

"Arne Schwerdtfegger" <knud@INVALIDskodliv.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg går (måske fejlagtigt) ud fra at du vil have de to netkort til at
> opføre sig som eet?
> Du vil nok ha mere held og mindre besvær med et par gigabit-nic's.

Jo, klart, men jeg ville gerne nøjes med 2x100 Mb frem til evt. switch, og
blot alm. 100 Mb videre derfra!

Det er jo klart at Gb i begge ender er at foretrække.
Men jeg sætter en ære i at klare det med de for hånden værende resurser
Besvær, jo måske, men så har man da lært noget, ikke

Men ellers tak...

/ Steffen

Fra : Martin Mann

Dato : 09-10-02 15:00

Steffen Fog Sørensen wrote:

> Jo, klart, men jeg ville gerne nøjes med 2x100 Mb frem til evt. switch, og
> blot alm. 100 Mb videre derfra!

Switchen _skal_ under støtte det. - Men du kan selvfølgelig sagtens gøre
det mellem to linux boxe.

Mvh
Martin

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-10-02 21:54

On Wed, 9 Oct 2002 11:10:23 +0200, "Steffen Fog Sørensen"
<steffen@nospam-digisource.dk> wrote:

> Nogen der har erfaring med dobbelt båndbredde mellem to maskiner, evt.
> gennem switch?

Ja.

> Kræver det noget særligt af netkortene eller switchen?

Ja, det kræver at begge dele (switch og netkort) understøtter den
samme form for link aggregation.

Desuden kræver det, at man gør sig helt klart, hvad det egentlig
er for en form for 'dobbelt båndbredde' man får. Typisk er det
netop *ikke* dobbelt mellem kun to maskiner. Man vil *ikke* se en
enkelt filoverførsel køre dobbelt så hurtigt.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Nicklas Uhlen

Dato : 10-10-02 07:09

Hej Steffen

Har lige sat det op på en RedHat 7.3 du skal lave en ny kerne hvor du skal
slå bonding modulet til.
Her er et link
http://miaif.lip6.fr/~tarreau/pub/linux-patches/bonding/bonding.txt

Men jeg kan ikke få den til at smide 200Mbit ud til en maskine men der er
flere maskine der kan få bedre preformens samtidigt.

M.v.h.

Nicklas Uhlen