Videresende mails til flere mail-adresser,~
Fra : DocBill

Dato : 08-10-02 21:56

Et helt konkret spørgsmål:

Den mail der bliver sendt til min firma-mail skal, når den kommer ind
på exchange 5.5 videresende en kopi til min private mailadresse.

Jeg benytter outlook 2000.
Jeg har forsøgt med FUNKTIONER > GUIDEN REGLER > NY > UNDERSØG MEDD.
NÅR DE ANKOMMER > NÆSTE > NÆSTE > VIDERESEND DEN TIL EN PERSON...

Men det virker ikke!

Jeg har også været inde på exchange serveren under delivery options,
men uden resultat.

Nogle forslag?

jk

Fra : Familien Rohde

Dato : 09-10-02 06:24

"DocBill" (lægeregning?) skrev et par spørgsmål om mail forward....

[snip en hel masse]

> Nogle forslag?

Hej,

På Exchenge serveren er der mulighed for at oprette din privatadresse som
kontaktperson, og derefter under indstillingerne for din firmamail bede om
at forwarde mail til din privatadresse. Derefter skal du vælge om den skal
slette beskederne på serveren når de er forwardet, eler de skal blive
liggende.

En ulempe ved at videresende er jo at du får alle dine mails to gange. Så
når du har læst dem det ene sted skal du gennemgå dem det andet også og
slette dem du har læst allerede. Hvorfor ikke aktivere OWA (Outlook Web
Access)? Det har begrænsede muligheder, men fungerer fint, idet du fra
enhver internet pc via en adresse der vil hedde owa.ditfirma.dk kan læse og
skrive mails, se aftaler, finde kontaktpersoner etc. Og når du kommer hjem
er de læste mails ikke længere markedet som ulæste.

Mvh. Søren

Fra : Preben Andersen

Dato : 09-10-02 06:46

"DocBill" <jklausen@post4.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Men det virker ikke!
>

> Jeg har også været inde på exchange serveren under delivery options,

Det burde virke, men har du ikke glemt noget: Hvis dit navn står i TIL eller
CC. Eller noget i den retning?
En anden og bedre løsning (IMO) er at oprette en ekstra mailkonto på din
egen maskine, og så modtage din mail der, mens du stadig sender via din
normale udbyder.
Fordelen ved den løsning er, at du kan se hvem mail kommer fra. Hvis du
bruger den første løsning med videresendelse fra Outlook, ser det ud som om,
alle mails kommer fra dig, en lille detalje måske, men irriterende i
længden.

mvh
Preben