MS Windows
briani 27239
Unmounted Bootvolume
Fra : Adan

Dato : 08-10-02 15:40

Hej

Pludselig i dag, fortæller Win XP under opstarten om Unmounted
Bootvolume, og stopper indlæsningen. Det foreslås at forsøge
fejlsikret tilstand, men samme fejl dukker op. Hvad er der sket?
Er der nogle gode ideer må mindre smertefulde løsninger?

Mvh.
Adan

Fra : Jess Nygaard Pederse~

Dato : 08-10-02 16:27

Adan wrote:
> [...]
> fejlsikret tilstand, men samme fejl dukker op. Hvad er der sket?
> Er der nogle gode ideer må mindre smertefulde løsninger?

Prøv at starte op på din Windows XP CD og i stedet for at installere, så kør
en "Reperation". Har netop løst samme problem for et familiemedlem
(vedkommende kører dog Windows 2000).

Den specifikke løsning til hans problem, var at køre en "chkdsk /f", men
prøv først at se om den "Automatisk udbedring af fejl" virker. Hvis ikke
skal du prøve at køre reperationen igen, men i stedet vælge "Kommandoprompt"
og køre en "chkdsk".

Ovenstående er skrevet frit ud fra min til tider svigtende hukommelse ,
men håber det hjælper.

Mvh. Jess

Fra : Madsen

Dato : 08-10-02 16:30

Adan skrev:

> Pludselig i dag, fortæller Win XP under opstarten om Unmounted
> Bootvolume, og stopper indlæsningen.

Udover det Jens foreslår så kan det også være fordi at du kører med
et forkert kabel til din harddisk.
Se evt. tråden: 'unmountable_boot_volume' fra d. 3 oktober her i
gruppen. <news:anicou$25hs$1@news.cybercity.dk>

Madsen.

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 08-10-02 19:26

"Adan" <asgerd.antispam@c.dk> wrote in message
> [...]
> fejlsikret tilstand, men samme fejl dukker op. Hvad er der sket?
> Er der nogle gode ideer må mindre smertefulde løsninger?

Har du skiftet bundkort eller hd controller eller flyttet rundt på dine
harddiske?

--
mvh / k.r.
Kasper Grevsen

Fra : Adan

Dato : 09-10-02 11:10

Nej, der er ikke sket nogen ændring i konfigurationen af PCen.
Hverken i hardware eller software..

//Adan

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> skrev i en
meddelelse news:anv7va$cu7$1@sunsite.dk...