motd i KDE 3
Fra : Magnus

Dato : 08-10-02 13:37

Os : Mandrake 9.0
Problem: Jeg har lavet et cronjob : fortune >/etc/motd og jeg vil gerne have
vist motd når en bruger logger ind og KDE er færdig med at starte op, helst
i et vindue uden andet end muligheden for at lukke det...

nogen gode råd til en newbie ?

--
Magnus Pedersen

Fra : dudsen

Dato : 08-10-02 17:44

Magnus wrote:

> [...]
> gerne have vist motd når en bruger logger ind og KDE er færdig med
> at starte op, helst i et vindue uden andet end muligheden for at

Tjaa ikke umidbart den mest simple ting at gøre det der med grafisk
logon ødelægger lidt alle initiations proedurerne.

Umidbart ville jeg igen med et crondjop sørge for at der ligger et
scrip i ~/.kde/share/Autostart
der ser ca sådan ud.
#!/bin/sh
gvim -M /etc/motd

--
Daniel Udsen
Satire does not look pretty upon a tombstone.