Oprette ny Access DB (Fil)
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-10-02 13:22

Hejsa - Man kan jo snildt bruge en Access Database via ADO/Jet på sin
webserver uden at Access er installeret på boksen
Men hvad gør man hvis man gerne vil oprette en Access MDB fil fra scratch
uden Access?
Kan man det via ADO/Jet? - ADOX måske

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-10-02 13:23

Peter Lykkegaard skrev:

> [...]
> på sin webserver uden at Access er installeret på boksen
> Men hvad gør man hvis man gerne vil oprette en Access MDB fil

Tilsyneladende ja:

http://www.gab2001uk.com/visualbasic/daovsado/adocreatedatabase.htm
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-10-02 13:31

Som svar på skriblerier nedfældet af Jens Gyldenkærne Clausen :

> http://www.gab2001uk.com/visualbasic/daovsado/adocreatedatabase.htm

Very nice source sample

Takker

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-10-02 13:28

Som svar på skriblerier nedfældet af Peter Lykkegaard :

> Kan man det via ADO/Jet? - ADOX måske

....via ADOX sæ'fø'li

- hmmm ikke fordi jeg skal gøre mig selv interessant, men here goes

Dim objADOXDatabase
Dim objFirstTable

Set objADOXDatabase = Server.CreateObject("ADOX.Catalog")

objADOXDatabase.Create "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data
Source=c:\customer.mdb"

Set objFirstTable = Server.CreateObject("ADOX.Table")
objFirstTable.Name = "NewADOX"
objFirstTable.Columns.Append "CustID", adInteger
objFirstTable.Columns.Append "CustName", adVarWChar, 30
objFirstTable.Keys.Append "PK_CustID", 1, "CustID"

objADOXDatabase.Tables.Append objFirstTable

Fra
http://www.4guysfromrolla.com/webtech/013101-1.shtml

Jeg skal bruge det i forb med overførsel af data mellem forsk mssql
systemer, access formatet er ret suværent til dette, er bare lidt træt af at
gør det "by hand"

mvh/Peter Lykkegaard