Læse tabelnavne fra databasen
Fra : Martin_P

Dato : 08-10-02 10:02

Findes der en funktion, som gør det muligt via ASP at udlæse navnene
fra de tabeller man har oprettet i en database, og så evt. smide dem
ned i en <Select><%=Tablenavn%></select> sætning??
Mange hilsner

Martin_P

P.S. Dette ? er også stillet på http://activedeveloper.dk - men indtil
videre er der ingen svar

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-10-02 10:27

Som svar på skriblerier nedfældet af Martin_P :

> Findes der en funktion, som gør det muligt via ASP at udlæse navnene
> fra de tabeller man har oprettet i en database, og så evt. smide dem
> ned i en <Select><%=Tablenavn%></select> sætning??

Hvilken database snakker vi om?
Det er faktisk mere database specifikt end et egentlig ASP problem

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jakob Andersen

Dato : 08-10-02 14:54

"Martin_P" <mp@XXXalkaline-batteries.dk> wrote
> Findes der en funktion, som gør det muligt via ASP at udlæse navnene
> fra de tabeller man har oprettet i en database

Alt afhængig af din database er det smartest at benytte de indbyggede
features som f.eks. systemtabellerne i MSSQL/PostgreSQL, men du kan dog også
ty til ADOX og gøre noget ala dette:

<%
Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
objConn.Open "<connectionstring>"
Set objRS = objConn.OpenSchema(20)
Do while Not objRS.EOF
If objRS("TABLE_TYPE") = "TABLE" Then
Response.Write( objRS("TABLE_NAME") & "<br />" )
End if
objRS.MoveNext
Loop

objConn.Close
Set objConn = Nothing
%>

Jeg har ikke lige testet ovenstående men det skulle gerne give dig en liste
over tabellerne i din database.

--
Jakob Andersen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-10-02 15:24

Jakob Andersen skrev:

> Alt afhængig af din database er det smartest at benytte de
> indbyggede features som f.eks. systemtabellerne i
> MSSQL/PostgreSQL, men du kan dog også ty til ADOX og gøre
> noget ala dette:

I nyere versioner af MSSQL anbefales det at benytte de dertil
indrettede views (fx INFORMATION_SCHEMA.Tables) i stedet for
systemtabellerne. Ved en ren select betyder det dog næppe det
store.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Martin_P

Dato : 09-10-02 07:22

TUSIND tak - det virkede perfekt!!!

Martin_P

Fra : Jakob Andersen

Dato : 09-10-02 10:36

"Martin_P" <mp@XXXalkaline-batteries.dk> wrote
> TUSIND tak - det virkede perfekt!!!

Hvilken database bruger du?

--
Jakob Andersen

Fra : Martin_P

Dato : 09-10-02 12:59

On Wed, 9 Oct 2002 11:36:27 +0200, "Jakob Andersen"
<jakob@effectus.dk> wrote:

>"Martin_P" <mp@XXXalkaline-batteries.dk> wrote
>
>Hvilken database bruger du?
en alm 2002 access database