medicintilskud
Fra : Sara Lee Olsen

Dato : 08-10-02 08:50

Hej NG

Er der nogle af jer der kender til reglerne omkring tilskud til medicin i
forbindelse med ens handicap? Jeg får en gang imellem penicilin, når jeg er
meget forkølet, så det ikke skal udvikle sig til en luftvejsinfektion eller
det der ligner (jeg er respiratorbruger). Spørgsmålet er; skal jeg selv
betale for penicilinen, er der en vis procentdel der er egnebetaling eller
?????

Hilsner
Sara

Fra : tovekrog

Dato : 08-10-02 22:12

"Sara Lee Olsen" skrev d. 08-10-02 08:50 dette indlæg :
> [...]
selv
> betale for penicilinen, er der en vis procentdel der er egnebetaling

Hvis din læger mener, at du opfylder betingelserne lægeordineret
medicin, men de første ca. 3400 skal du selv betale. Du kan finde
reglerne, hvis du søger på søgemaskinen efter 'medicintilskud'
Hilsner Tove

http://www.kandu.dk/

Fra : Anne Dorthe Friis Jo~

Dato : 16-11-02 21:23

Servicelovens § 84 om handicaprelaterede udgifter kan i nogle tilfælde dække
din egenbetaling
men vær opmærksom på at der bliver indført en bagatel grænse fra det nye år

derudover er der § 82 der er økonomisk bestemt altså beror på en vurdering
af om du kan betale selv..........