husbyggeri..
Fra : Britta Madsen

Dato : 08-10-02 08:07

Hejsa...
Nu er det ikke fordi at jeg ved så meget om det følgende der er skrevet, men
har også nogle spørgsmål ang. byggeri(tilbygning) jeg gerne ville have svar
på hvis der var nogle af jer der kunne hjælpe!

Nu her af det nye år(2003) skal vi have bygget til det hus vi har, da det er
blvet for lille nu der er kommet en lille.......vi har besluttet os at bygge
ca. 80 m2 til....da det lige får det vi gerne vil have. Altså i den nye
tilbygning kommer der så til at være en stor stue og 2 værelser. I det
"gamle" hus skal vi så have lavet lidt om, det hvor der er stue nu, det
bliver lavet til 2 værelser og der hvor vi har køkken og soveværelse nu,
bliver til et stort spisekøkken.
Det er den bedste mulighed, vi kan se for os.....

Der hvor vi skal have lavet tilbygning har vi fået skudt vores naturgas ind,
så den skal skydes om, hvad koster det mon? og det samme problem har vi med
noget kloark som også skal flyttes, hvad koster det mon?

Tilbygningen skal bygges i legasten lige som det "gamle" hus, nogle her der
ved hvad det koster pr. m2 når det nu kun er denne tilbygning uden køkken og
bad?

Ville det være en god ide for os at lave alle vores planer med det nye og
det gamle på samme tid, eller ville det være smart at vente med det "gamle"
hus til det nye var lavet'?

Vi vil også gerne selv være med til bygge/lave noget ved det nye hus, får
man mon et godt nedslag i prisen.....?

Vi vil også gerne selv lave det nye køkken, nogle der har nogle link og
oplevelser med dette? Er det nemt eller er det noget man skal holde sig fra?

Det var hvis det hele lige nu....
M.v.h
Britta & Cov

Fra : Per H

Dato : 08-10-02 10:11

On Tue, 8 Oct 2002 09:06:42 +0200, "Britta Madsen"
<bm_tigerdyr@get2net.dk> skrev:

>Vi vil også gerne selv være med til bygge/lave noget ved det nye hus, får
>man mon et godt nedslag i prisen.....?

Hvis i aldrig har prøvet det før, så drop det. Hvis det griber
forstyrende ind i et tilbud i får, så får i en extra regning på det.

Alså har en håndværker givet en fast pris, og der er forstyrelser,
så han ikke kan følge sin plan, vil det udløse en extra regning, da
priserne ofte er trykket rimeligt meget.

Men man kan vel altid spare noget, hvis man hjælper til.

Det du måske sparer mest på er hvis du sørger for affaldet fjernes, så
håndværkeren ikke beregner det med i buddet.

Det er ved at være en stor post at komme af med affaldet.

>Vi vil også gerne selv lave det nye køkken, nogle der har nogle link og
>oplevelser med dette? Er det nemt eller er det noget man skal holde sig fra?

Det er sikkert elementerne der er det dyreste, så det er vel
begrænset hvad du sparer.

Men tag en fornuftig sludder med tømreren /snedkeren over en kop
kaffe, og forklar ham hvad jeres ønsker er. Han kan sikkert med det
samme give jeg nogle kort på hånden, som i kan komme videre med.

Husk småkagerne

Mvh.
PH-BYG/Per Hansen

www.ph-byg.dk OPDATERET HJEMMESIDE

Fra : M. Knudsen

Dato : 08-10-02 10:27

On Tue, 08 Oct 2002 11:10:58 +0200, Per H <phbyg@privat.dk> wrote:

>Hvis i aldrig har prøvet det før, så drop det. Hvis det griber
>forstyrende ind i et tilbud i får, så får i en extra regning på det.

Enig - det skal i alt fald nøje beskrives. Vi har dog prøvet med et
godt resultat tilfølge (no problemos)

>Alså har en håndværker givet en fast pris, og der er forstyrelser,
>så han ikke kan følge sin plan, vil det udløse en extra regning, da
>priserne ofte er trykket rimeligt meget.

Se evt. tråden om håndværkertilbud, hvor vi (Per og jeg) skriver lidt
om overslag, fast tilbud og i regning.

> [...]
>håndværkeren ikke beregner det med i buddet.
>Det er ved at være en stor post at komme af med affaldet.

Og man kan redde nogle af de "stumper", man faktureres for, men som
"smides ud"...

> [...]
>kaffe, og forklar ham hvad jeres ønsker er. Han kan sikkert med det
>samme give jeg nogle kort på hånden, som i kan komme videre med.

Den rigtige tømrer (kreativ og erfaren ombygger) -> et fornuftigt
overslag -> arbejdet udført i regning -> og man får det, som man vil
have det.
---

Mvh
Mr. Knudsen