MS Windows
briani 27239
Problemer med instalering af WinXP
Fra : Giaco Marra

Dato : 07-10-02 23:55

Hej!

Jeg har lige købt en ny computer og er stødt på et problem...

Den startede fint op og begyndte installationen af Windows 98, som lå på
computeren i forvejen (der var dog ingen cd med) Men da jeg ikke havde
modtaget en produktkode eller en såkaldt CD-KEY kunne jeg ikke installere
Windows 98 Derfor startede jeg computeren op med en startdiskette,
formaterede C drevet og partitionerede harddisken. Da det var gjort, ville
jeg installere Windows XP. Da alle filerne var blevet kopieret ind på
harddisken, skulle computeren lige genstartes, så installationen kunne gå
igang. Men da computeren var genstartet, kom den frem med en besked om, at
der ikke kunne bootes, og at vi skulle indsætte system disk. Det samme siger
den, hvis jeg starter computeren op efter en formatering uden bootdisk. Jeg
kan simpelthen ikke forstå hvorfor den ikke går igang med installationen af
WinXP ligesom den gjorde med Win98, da jeg tændte computeren for første
gang. Der er ikke noget galt med cd'en får jeg har brugt den før, og den
kopierer alle filerne fejlfrit. Jeg håber meget, at i kan hjælpe mig. Kan
det evt. ha' noget at gøre med "FastTrak Lite", som fulgte med computeren??
Har prøvet at trykke Ctrl+F når computeren starter op, som den foreslår, men
FastTrak Lite fortæller mig, at den ikke kan finde nogen disk, og at man
evt. skal tjekke strømstikket. Men hvad er egentlig FastTrak Lite???

Håber I kan hjælpe mig!! Det er ik så opmuntrende at ha' en helt ny computer
stående, som jeg ikke kan bruge til noget =(

Mvh Giaco
giaco@sporty.dk