Fælles kalender i Outlook 97 ?
Fra : John Frandsen

Dato : 25-02-01 11:29

Jeg er blevet bedt om oprette en fælles kalender på 3, måske 4 Pc'er som
er en del af et større netværk, men mit kendskab til Outlook er stærkt
begrænset.

Er her nogen som kan give opskriften ?

Mit *gæt* på hvad der skal gøres er:

På de computere der skal dele kalender, skal Exchange-server køre.
Der skal oprettes en offentlig mappe på hver computer.

Men så knækker filmen lidt for mig - for jeg ved ikke hvordan man deler
kalenderen...

Håber på hjælp fra gruppen...

--
mvh/regards John

Kom og tilmeld dit link på vores gratis Link-sider
http://fp.worldonline.dk/fpeisl27461 (u. pop-up)
http://go.to/agersoft (m. pop-up)

Fra : Torben Arbjørn

Dato : 26-02-01 00:43

John, du opretter en offentligmappe med kalenderen og så giver du
tilladelser til hvem der må bruge den, andre vil ikke kunne se den i deres
Outlook.
Mvh Torben

Fra : John Frandsen

Dato : 26-02-01 07:33

"Torben Arbjørn" <ta@hib.dk> skrev i en meddelelse
> John, du opretter en offentligmappe med kalenderen og så giver du
> tilladelser til hvem der må bruge den, andre vil ikke kunne se den i
deres
> Outlook.

Tak!

For lige at skære det ud i pap!

Jeg opretter en offentlig mappe på kun én af computerne, og flytter
kalenderen der ud!

Derefter identificerer jeg hvilke andre computere på netværket der har
adgang - og disse andre har så mulighed for også at skrive i kalenderen,
og ikke blot læse den?

Jeg har lusket mig frem til at Exchangeserveren skal køre, men er det
kun på maskinen med den offentlige mappe, eller er det også de maskiner
der har rettigheder til kalenderen ?

Fra : Torben Arbjørn

Dato : 26-02-01 23:30

> "Torben Arbjørn" <ta@hib.dk> skrev i en meddelelse
> deres
>
> Tak!
Selv
> For lige at skære det ud i pap!
>
> Jeg opretter en offentlig mappe på kun én af computerne, og flytter
> kalenderen der ud!
Ja
> Derefter identificerer jeg hvilke andre computere på netværket der har
> adgang - og disse andre har så mulighed for også at skrive i kalenderen,
> og ikke blot læse den?
Ja
> Jeg har lusket mig frem til at Exchangeserveren skal køre, men er det
> kun på maskinen med den offentlige mappe, eller er det også de maskiner
> der har rettigheder til kalenderen ?
Det er Exchangeserveren der ligger inde med den offentlige mappe, så når den
kører kan alle med rettigheder se/skrive i kalenderen.

Så du har helt ret

Torben

Fra : John Frandsen

Dato : 27-02-01 07:03

> Det er Exchangeserveren der ligger inde med den offentlige mappe, så
når den
> kører kan alle med rettigheder se/skrive i kalenderen.
Tak for hjælpen Torben!

Det lyder som om at det er lige til at gå til

Er der så også plads til to hurtige fra hoften:

1) Er der nogen overvejelser vedr. hvilken maskine der kører
exchangeserveren ?

2) Hvad pokker hedder den server ?

Tak for hjælp og tålmodighed!