God aften Danmark på TV2
Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 07-10-02 22:09

Jeg blev glad .
Jesus Helbreder , Så i indslaget i Godaften Danmark på tv. 2 mandag den 7
Oktober om manden Jesus helbredte .
Sikken en videnbyrd, nu mangler vi bare at manden giver Jesus æren. og at
Han giver sit liv til Jesus.
Men sikken et indslag der fortæller at Jesus er den samme i dag som den gang
Han gik fysisk på jorden
Der er magt og kraft i Jesu navn både til frelse og helbredelse.

--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
Se ind på min hjemmeside.

---

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 08-10-02 09:17

> [...]
gang
> Han gik fysisk på jorden
> Der er magt og kraft i Jesu navn både til frelse og helbredelse.

Jeg er ikke i tvivl om at personer her på Jorden kan videregive Guds
helbredende kraft. Men jeg tvivler bare mere på, om alle de helbredelser vi
ser kan tilskrives Vor Herre?

/Stig

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 08-10-02 09:52

"Stig Nørgaard Jepsen" <stig@8620.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er ikke i tvivl om at personer her på Jorden kan videregive Guds
> helbredende kraft. Men jeg tvivler bare mere på, om alle de helbredelser

Det er godt at være skeptisk. Det er godt at være velfunderet i Guds ord.
Det er skidt når man fokuserer mere på hvad Satan gør, end hvad Jesus gør.

Fordi man ikke selv har oplevet mirakler, eller har været vidne til nogen,
er det jo ikke ensbetydende med at Guds kraft ikke er tilstede i dag.
Jeg er ikke i tvivl om at der er vildfarende ånder (Satans dæmoner). Jeg
ved,
da jeg selv har oplevet det, at Jesus frelser og helbreder ved hjælp af dem,
som er villige til at videreføre det Jesus har befalet. Der skal en meget
lille
tro til, ja meget mindre end et "sennepskorn" hvis Satan skal have en
chance.
Hvis man søger Jesus, er dækket af blodet fra Golgata og stadig mener det
er Satan der helbreder, så tror jeg man selv er på vildspor.

Jeg ved udmærket at Charles Ndifon er udsat for stor skepsis og jeg bryder
mig heller ikke om alt han siger og foretager sig (jeg har selv oplevet
ham),
men han ophøjer Jesus, og der er mennesker der bliver helbredte - også
kristne, som bag efter får en helt vidunderlig fornyet kærlighed til Jesus,

disse frugter har jeg ingen betænkeligheder ved at acc. som værende fra
Gud.

Venlig hilsen
Ernst

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 08-10-02 22:49

"Ernst Pedersen" <tingvej@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> Det er skidt når man fokuserer mere på hvad Satan gør, end hvad Jesus gør.

hvilket du mener jeg gør, eller hvordan skal jeg forstå det?
Men det at der er en der helbreder dig, og han så fortæller dig om Jesus....
burde det være nok til at tro på alt det han siger... tro på hans udlæg af
sandheden?

> Fordi man ikke selv har oplevet mirakler, eller har været vidne til nogen,
> er det jo ikke ensbetydende med at Guds kraft ikke er tilstede i dag.

Nej, det er jo bestemt heller ikke det jeg siger.

> [...]
> lille
> tro til, ja meget mindre end et "sennepskorn" hvis Satan skal have en

Vil du uddybe hvad du mener?

> Hvis man søger Jesus, er dækket af blodet fra Golgata og stadig mener det
> er Satan der helbreder, så tror jeg man selv er på vildspor.

Øhm.... den ved jeg ikke lige 100% hvordan jeg skal forstå...

> Jeg ved udmærket at Charles Ndifon er udsat for stor skepsis og jeg bryder
> mig heller ikke om alt han siger og foretager sig (jeg har selv oplevet
> ham),

Det har jeg også...

> men han ophøjer Jesus, og der er mennesker der bliver helbredte - også
> kristne, som bag efter får en helt vidunderlig fornyet kærlighed til
Jesus,

Jaja. Nu vil jeg heller ikke påstå at jeg på nogen måde er ekspert i Ndifon.
Men er det ikke muligt at prædike et halv budskab, - en halv sandhed? Er det
så godt eller hvad?
Men jeg synes bare ikke der er mange i denne gruppe der stiller spørgsmål
ved helbrelser, - om de alle kan tages for gode vare?
Men skepsisme bunder mest i det jeg har læst på www.tagryggen.dk. Og hvis
det ikke er det halve galt det de skriver (selvom jeg også synes de kan være
utrolig fordømmende), så har man måske lov til at være en smule skeptisk?

> så
> disse frugter har jeg ingen betænkeligheder ved at acc. som værende fra
> Gud.

Nej. Det er så godt nok. Jeg tvivler bare stærkt på hvad der kommer
hvorfra...

mvh Stig

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 09-10-02 23:24

"Stig Nørgaard Jepsen" <stig@8620.dk> skrev i en meddelelse

[..]

> hvilket du mener jeg gør, eller hvordan skal jeg forstå det?

Der er en udpræget tendens blandt kristne, som ingenting oplever, at når
de hører/læser om mirakler, så er det nok ikke fra Gud. Jeg tror ikke du er
en undtagelse.'

> Men det at der er en der helbreder dig, og han så fortæller dig om
Jesus....
> burde det være nok til at tro på alt det han siger... tro på hans udlæg af
> sandheden?

Når jeg blev helbredt, som flere gange nævnt i dk.livssyn.kristendom, efter
en solid bibeltro forkyndelse med Jesus herliggjort og mig der søger Jesus,
så får du nok svært ved at overbevise mig om at det var Satan

> Nej, det er jo bestemt heller ikke det jeg siger.

Nej, men mener du det ikke?

> dem,

> Vil du uddybe hvad du mener?

*Gerne. Det var måske lidt kringlet skrevet. Der står, eller skulle stå:
[...]

Hvis man har så lille en tro på at Jesus har besejret Satan og dermed
er mere bange for dæmoner, end tryg ved Jesus, så har Satan let spil.

> Øhm.... den ved jeg ikke lige 100% hvordan jeg skal forstå...

Hvis du er kristen, tror på Jesu værk på Golgata, tror på at hans blod
blev udgydt for også din skyld og du med denne vished i dit hjerte,
hvordan mener du så Satan kan helbrede dig. Tror du virkelig Jesus
er så svag?

> [...]
være
> utrolig fordømmende), så har man måske lov til at være en smule skeptisk?

Nu er der vel ingen der vil påstå, at det der står i www.tagryggen.dk er den
endegyldige bibelske sandhed

> Nej. Det er så godt nok. Jeg tvivler bare stærkt på hvad der kommer
> hvorfra...

Igen og igen fokuserer du på Satan. Stol dog på din dyrebare Frelser.
Det er vel ikke sådan, at du mener Jesus ikke udfører mirakler overhovedet
ved at bruge mennesker?

Søg fred med Gud
Ernst

Fra : Andreas Falck

Dato : 10-10-02 08:03

"Ernst Pedersen" <tingvej@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Når jeg blev helbredt, som flere gange nævnt i
> dk.livssyn.kristendom, efter en solid bibeltro
> forkyndelse med Jesus herliggjort og mig der
> søger Jesus, så får du nok svært ved at
> overbevise mig om at det var Satan

Jeg tror heller ikke at der er nogen i denne gruppe, der vil være
uenig med dig i ovenstående. Det er jo endda faktisk som taget ud af
min mund.

Jeg har flere gange i denne gruppe, gjort mig til talsmand for, at
netop en solid bibeltro forkyndelse er et stærkt bevis for at
miraklerne er fra Gud.

En ubibelsk forkyndelse, uanset hvor meget man bruger navnet Jesus,
indikerer det modsatte.

"Det Evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk/
"Bibelsk tungetale" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-058.htm
"Er du ven med Gud?" - http://www.bibeltro.dk

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 10-10-02 18:28

> [...]
>
> Der er en udpræget tendens blandt kristne, som ingenting oplever, at når
> de hører/læser om mirakler, så er det nok ikke fra Gud. Jeg tror ikke du

Nej, sådan ser jeg ikke på det. Jeg tror på at der er personer som kan
helbrede med Guds kraft!
Jeg har, som før nævnt, selv deltaget i et møde med Charles Ndifon. Nogen
bliver helbredt andre gør ikke. Men jeg har stadig troet på at det var Guds
kraft der virkede.
Men jeg har også læst på www.tagryggen.dk, og den har fået mig til at tvivle
om hvad der er af hvad? Måske er det ikke godt eller rigtigt at tvivle på
Charles Ndifon... måske er www.tagryggen.dk 's artikler mere djævelske end
man skulle tro? (den katolske kirke får da ihvertfald også en ordentlig
omgang!, kan de stille sig som dommer over for den?).
Men mest af alt er det nok Matt.7,21-23 der har fået mig til at tvivle på
Charles Ndifon i forbindelse med de forskellige oplevelser med ham.
Men om det der står i Matt.7,15-20 ved jeg ikke, da jeg ikke kender nok til
ham...
Jeg siger ikke at Charles Ndifon er det ene eller det andet, jeg ved bare
ikke hvad jeg skal tro. Det at han har helbredt nogen, er ikke nødvendigvis
nok. Men helbrederens egen liv må fortælle om hvem han helbreder for...

> [...]
Jesus,
> så får du nok svært ved at overbevise mig om at det var Satan

Var det da Charles Ndifon?
Ja, det er nu heller ikke lige min plan at overbevise dig om noget som
helst.

> nogen,

> Nej, men mener du det ikke?

Nej bestemt ikke. Gud er almægtig!

> [...]
>
> Hvis man har så lille en tro på at Jesus har besejret Satan og dermed
> er mere bange for dæmoner, end tryg ved Jesus, så har Satan let spil.

Mener du ikke at Satan huserer her på jorden da, og vil prøve at lokke alle
i fælden?
Hvis man tror på Jesus, så tror jeg heller ikke at Satan har en chance.
Det er heller ikke fordi at jeg er bange for dæmoner at jeg skriver om
dette. Det er mere fordi at jeg er bange for hvad konsekvenserne er for
mange mennesker hvis tagryggen.dk har ret (hvilket jeg selvfølgelig ikke
ved).

> [...]
> blev udgydt for også din skyld og du med denne vished i dit hjerte,
> hvordan mener du så Satan kan helbrede dig. Tror du virkelig Jesus

Jeg blev heller ikke helbredt da jeg mødte Charles Ndifon...
Om det så skulle ha' noget at gøre med det... ved jeg intet om.

> bryder

> [...]

Det har du meget meget ret i. Og hvem har for iøvrigt den?

> Igen og igen fokuserer du på Satan. Stol dog på din dyrebare Frelser.

Satan eksisterer da, og det er da godt at ha' en fornemmelse af hvad der er
af ham og hvad der ikke er af ham.
Men jeg kan da godt være meget enig med dig at det er vigtigere at ha' min
frelser i hånden, istedet for at flygte fra Satan.

> Det er vel ikke sådan, at du mener Jesus ikke udfører mirakler overhovedet
> ved at bruge mennesker?

Nej, det er bestemt ikke det jeg mener. Og jeg kan godt mærke at det er det
du tror jeg mener. Men jeg kan bare ikke sidde sådan en artikkel som på den
berygtede www.tagryggen.dk over, - den må jeg tage stilling til.
Men éen ting jeg tror er, at jeg tror man bliver nød til at kende den person
der helbreder, for at kunne bedømme godt om hvem personen kommer for.

> Søg fred med Gud
I lige måde.
Og tak, jeg gør mit bedste

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 10-10-02 23:23

"Stig Nørgaard Jepsen" <stig@8620.dk> skrev i en meddelelse

[...]

> [...]
> Jeg har, som før nævnt, selv deltaget i et møde med Charles Ndifon. Nogen
> bliver helbredt andre gør ikke. Men jeg har stadig troet på at det var

Godt at høre

> [...]
> man skulle tro? (den katolske kirke får da ihvertfald også en ordentlig
> omgang!, kan de stille sig som dommer over for den?).

Jo, jeg synes selv det er godt med en sund skepsis, bare ikke den tager
overhånd og bliver til frygt.

> [...]
nødvendigvis
> nok. Men helbrederens egen liv må fortælle om hvem han helbreder for...

"Matthæusevangeliet Matt 7 Om falske profeter
v15 Tag jer i agt for de falske profeter, der kommer til jer i fåreklæder,
men indeni er glubske ulve. v16 På deres frugter kan I kende dem. Plukker
man druer af tjørn eller figner af tidsler? v17 Sådan bærer ethvert godt
træ gode frugter, og det dårlige træ dårlige frugter. v18 Et godt træ kan
ikke bære dårlige frugter, og et dårligt træ kan ikke bære gode frugter. v19
Ethvert træ, som ikke bærer god frugt, hugges om og kastes i ilden. v20 I
kan altså kende dem på deres frugter."

Jeg skal ikke forsvare Charles Ndifon, eller stå inde for hvem han er. Jeg
vil
bedømme ham ud fra de samme vers som dig. Når man læser i f.eks
"Udfordringen", bliver der jo mange mennesker frelst de steder han har
været,
som kirkerne efterfølgende har kunnet følge op på. Det synes jeg er en god
frugt, som vist ikke kan være fra Satan vel.

[...]

Jesus,

> Var det da Charles Ndifon?
> Ja, det er nu heller ikke lige min plan at overbevise dig om noget som
> helst.

Nej det var længe før hans tid. Du kan læse om det i tråden:
Re: hvorfor være kristen?? 8. oktober 2002 17:40

Det var til et møde med Orla Lindskov

[...]

> [...]
> dette. Det er mere fordi at jeg er bange for hvad konsekvenserne er for
> mange mennesker hvis tagryggen.dk har ret (hvilket jeg selvfølgelig ikke

Jo vist huserer Satan da, og mange mennesker vil blive forført og gå
fortabt. Det skriver Bibelen jo tydeligt profetisk om. Det er enormt
sørgeligt,
og vi har vel alle familie som desværre er iblandt.
Når jeg læser tagryggen er det med samme sunde skepsis (forhåbentlig), som
alt andet det berører mit kristne liv. Der er jo ingen menneskers meninger
og
udtalelser m.v. der er 100% sande. Der er kun een: Jesus er Vejen, Sandheden
og Livet.

[...]

> Jeg blev heller ikke helbredt da jeg mødte Charles Ndifon...
> Om det så skulle ha' noget at gøre med det... ved jeg intet om.

Det blev jeg heller ikke

[...]

> [...]
> Men jeg kan da godt være meget enig med dig at det er vigtigere at ha' min
> frelser i hånden, istedet for at flygte fra Satan.

Helt enig

> [...]
person
> der helbreder, for at kunne bedømme godt om hvem personen kommer for.

Her er jeg ikke enig. Som jeg før har skrevet, hvis jeg kommer til et møde
og
søger Jesus af hele mit hjerte, så er det ikke prædikanten som person, jeg
søger, men Guds gode Helligånds kraft. Mon Gud så vil give mig stene for
brød? Næppe

Guds fred
Ernst

NB.: Undskyld tonefaldet i tidligere indlæg.

Fra : Ida Krog

Dato : 08-10-02 15:07

hej
ja.. det er utroligt hvad Jesus eller en anden helbredende ånd har gjort
igen.. jeg mener at det ikke kun er Jesus der helbredder.. men også mange
andre engle, der har specielle helbreder evner.. givet i gaver fra Gud
Fader.. jeg tror vi ligger for meget i Jesus.. det tror jeg ud fra at mange
kan for eksempel heale.. og mange kan helbrede.. men det er givet fra Far I
Himlen.. her med nok Jesus..
mvh
Ida

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 08-10-02 15:22

"Ida Krog" <idakrog@mail.dk> skrev i en meddelelse

Helbredelse i dette tilfælde er fra Jesus.
Gud er den gode læge.
Alt andet er bedrag.