Mystisk fugtskade
Fra : Per Kyhn

Dato : 07-10-02 18:46

Jeg har fået en fugtskade i mit køkkengulv.

Skaden er delvist under køleskabet, og derfor var min første tanke at det
var fugt fra fordamperbakken som var løbet ned i gulvet. Men efter at have
haft køleskabet ude, slog jeg den tanke ud af hovedet. For der var og er
ikke det ringeste spor på køleskabet af at vand/fugt er løbet ud/ned nogen
steder.
Så var min teori at det var et rør med brugsvand eller radiatorvand under
gulvet som var blevet utæt. Men dels er der intet som tyder på at der tabes
hverken radiatorvand eller brugsvand, og dels tyder skaden i trægulvet på at
fugten er kommet ovenfra !.
Trægulvet er af den type som er bygget op af flere lag, og det er som om det
starter med at det øverste lag løsner sig og bukker op.
Kan det mon bare være mangel på ordentlig ventilation ??
Der er nederst og forrest på køleskabet en ventilationsrist, men ellers er
skabet lukket ret meget inde.
Skaden har udviklet sig ret langsomt, men når man ser på den, ligner det en
skade som følge af decideret vand snarere end af et fugtigt miljø.

Er der nogen som har bud på hvad det mon kan være, specielt er jeg
interesseret i at vide om et alm. køleskab indimellem kan "producere" ekstra
meget vand.
På forhånd tak, og med venlig hilsen
Per Kyhn

Fra : M. Knudsen

Dato : 07-10-02 19:16

On Mon, 7 Oct 2002 19:45:45 +0200, "Per Kyhn" <per.kyhn@tdcadsl.dk>
wrote:

>Er der nogen som har bud på hvad det mon kan være, specielt er jeg
>interesseret i at vide om et alm. køleskab indimellem kan "producere" ekstra
>meget vand.

De fleste køleskabe har jo automatisk afrimning, hvor vandet samles i
en lille beholder bag på skabet, hvorefter det fordamper.
Hvis rørene er stoppede, løber vandet over og ud på gulvet.
---

Mvh
Mr. Knudsen