Formatere text fra et TextField til HTML
Fra : Ebbe og Camilla

Dato : 07-10-02 18:35

Hej alle

Jeg har problemer med at få hentet noget tekst fra en TextField form og
formatere det til html (f.eks. skal strengen: "Hej \n Farvel" blive til "Hej
<P> Farvel </P>"). Jeg har lavet en Java Applet der tager en streng som
input og omdanner ordner HTML formateringen, men jeg kan ikke finde ud af at
køre den med indholdet at min TextField som parameter og ved heller ikke
hvordan jeg skriver resultatet fra min Applet til en variabel jeg kan bruge
på min ASP side. Her er koden:

.... (ASP kode)
content = request.form("content") %>
<applet code="Text2Html.class" width="10" height="10" name="text2html">
<param name="ACONTENT" value=<%=content%>>
</applet>
<%
.... (ASP kode)

content = request.form("content") fungerer fint nok.

Min Applet søger efter ACONTENT navnet og kører så med den streng value er
lig med... desværre er den bare lige med strengen: "=<%=content" i stedet
for værdien af content.

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg får min applet til at køre med
indholdet af content variablen og skriver resultatet af eksekveringen oveni
content variablen eller til en ny ASP variabel???

På forhånd mange tak for hjælpen!!

Med venlig hilsen
Ebbe Hansen

Fra : Thomas Åkerman

Dato : 07-10-02 23:50

"Ebbe og Camilla" <ebbeogcamilla@stofanet.dk> wrote in message

> Hej alle

Hejsa Igen...

Hvis jeg var dig, ville jeg nok forsøge at kode Text2Html i VBScript
eller JavaScript til
ASP... Det ville gøre processen meget nemmere...

Det første problem du har er at få variablen ind i appleten. Med denne
kode
gjorde jeg det, og det virkede. Aner ikke hvad der gør forskellen fra
dit, men tag et kig:

<% @LANGUAGE = VBSCRIPT %>
<%
Dim myStr
myStr = "Hello World!"
%>

<applet code="Text2Html.class" width="10" height="10" name="Text2Html">
<param name="ACONTENT" value="<%= myStr %>">
</applet>

Dit andet problem, med at få variablen tilbage til ASP, er lidt
besværlig,
ihvertfald den måde, som jeg valgte at løse det på!:

Text2Html.class:
import java.applet.Applet;

class Text2Html extends Applet{
   public String reply(){
      return "Hello To You To";
   }
}

applet.asp:
<% @LANGUAGE = VBSCRIPT %>
<%
Dim myStr
myStr = "Hello World!"
%>

<head>
<title>Applet & ASP & JavaScript</title>
<script language="JavaScript">
<!--
function getText(){
var outputFromApplet = document.Text2Html.reply();
alert(outputFromApplet);
}
// -->
</script>
</head>

<applet code="Text2Html.class" width="10" height="10" name="Text2Html">
<param name="ACONTENT" value="<%= myStr %>">
</applet>

<input type="button" value="HentText" onClick="getText()">

Dette giver dig dog bare variablen ind i et javascript på siden, men der
kunne
tilføjes denne linie til javascriptkoden:

document.location.href = "applet.asp?myVar=" + outputFromApplet;

Hvilket ville genloade siden, med kun denne ene variabel, så skulle du
selvfølgelig også
have de andre variabler med i din queryString. E.g.:
Læg lige mærke til at nedenstående kode ikke er testet, men den kan give
dig en ide om hvad der kunne gøres!:

<%

If Request.QueryString("fromApplet") = "true" Then
' Gør et eller andet
Else
Dim myVar1, myVar2, myVar3
myVar1 = "hejsa"
myVar2 = "med"
myVar3 = "dig"
End If
%>

<script>
function test(){
var fraApplet = document.Text2Html.reply();
location.href = "applet.asp?str1=<%= myVar1 %>&str2=<%= myVar2
%>&str3=" + fraApplet + "&fromApplet=true";
}
</script>

<applet osv>
// Det samme som før
</applet>

<script>
// lav muligvis et loop, der venter på at appleten er loaded, ellers
// kan du ikke kalde metoden i appleten: reply();
test();
</script>

Man kunne gøre det hen i den stil!!

Men det bliver en meget kompliceret affære, derfor vil jeg råde dig til
at lave
funktionen Text2Html i ASP (VBScript Eller JavaScript)...

Problemet sker fordi at applet bliver ikke loaded før alt ASP'en er
blevet
gennemført, og så kan man ikke lave noget asp, før man fx genloader
siden
eller kalder en anden side med ASP på...

Det er en meget kringlet beskrivelse/forklaring og du er meget velkommen
til at maile mig eller stile spørgsmål herinde...

mail: thomas@thesub.dk

Med Venlig Hilsen
Thomas Åkerman

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 21-10-02 16:41

> Aner ikke hvad der gør forskellen fra
> dit, men tag et kig:

- Det ved jeg godt !!

"Ebbe og Camilla" skrev:

<applet code="Text2Html.class" width="10" height="10" name="text2html">
<param name="ACONTENT" value=<%=content%>>
</applet>

- Uden citationstegn (")

"Thomas Åkerman" skrev:

<applet code="Text2Html.class" width="10" height="10" name="Text2Html">
<param name="ACONTENT" value="<%= myStr %>">
</applet>

- Med citationstegn (")

Variablerne "content" og "myStr" er der intet i vejen med.
Det er jo også to forskellige scripts.

Nå, men det var vist bare det ...

Jonas

- Pædagogiske tutorials på dansk