C5 light
Fra : Mathias

Dato : 07-10-02 15:05

Hej.
jeg driver en mindre enmandsvirksomhed med et meget simpelt regnskab. Jeg
er blevet anbefalet at købe C5 lightaf min revisor. Men programmet koster
3500 kr, hvilket jeg synes er ret dyrt. Kender I til programmet - er det
godt eller findes der er billigere alternativ.

Mvh Mathias

Fra : Nico de Jong

Dato : 07-10-02 15:12

"Mathias" <mathias@anonym.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 3500 kr, hvilket jeg synes er ret dyrt. Kender I til programmet - er det
> godt eller findes der er billigere alternativ.

Jeg er stadigvæk meget glad for HERA-soft, 750 kr plus moms.
Gratis demodiskette. Tlf 70218283

Nico

Fra : Britt Malka

Dato : 12-10-02 00:10

On Mon, 7 Oct 2002 16:12:04 +0200, "Nico de Jong"
<nico@IGNOREfarumdata.dk> wrote:

>Jeg er stadigvæk meget glad for HERA-soft, 750 kr plus moms.
>Gratis demodiskette. Tlf 70218283

Wow! Findes det stadig?

Det var det regnskabsprogram jeg startede med at bruge, men det var
vist i 1988...
Britt Malka - www.malka.it/home/britt

Kan du høre, når din elskede sender dig mail? - The Bat! www.malka.it/programs

Fra : elvis

Dato : 07-10-02 16:35

http://www.summarum.dk/ er et rigtig godt og billigt alternativ.

Fra : Henning Lund

Dato : 07-10-02 16:38

Mathias skrev:
> [...]
> programmet koster 3500 kr, hvilket jeg synes er ret dyrt. Kender I
> til programmet - er det godt eller findes der er billigere alternativ.

Jeg vil absolut _ikke_ anbefale programmet, da jeg drev firma prakkede
min revisor også programmet på mig, magen til bøwede program skal man
lide længe efter, der fåes mange andre billigere og mere brugervenlige
regnskabsprogrammer end C5.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/

Fra : Mathias

Dato : 07-10-02 16:53

Tak for rådene. Jeg har faktisk lige downloadet en prøveversion af Sumarum
- det ser lovende ud.

Mvh Mathias

Fra : Per H

Dato : 07-10-02 19:34

On Mon, 07 Oct 2002 15:52:31 GMT, Mathias <mathias@anonym.dk> skrev:

>Tak for rådene. Jeg har faktisk lige downloadet en prøveversion af Sumarum
>- det ser lovende ud.

jeg har også summerum, men kan desværre ikke briúge det, da der
mangler noget spec. Jeg kører derfor Stella Office, som også er et
prisbilligt program, Der er også winfinans.

Concorde er nok den sidste jeg ville benytte, da du ikke skal bruge
din til på computeren, men ud til kunderne.

Hvis du senere vil skifte, kan du sikkert få programmet til at starte
fra en given fakture nummer. så du ikke nødvendigvis låser dig for
fast

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : Steen B

Dato : 07-10-02 16:53

On Mon, 07 Oct 2002 14:04:55 GMT, Mathias <mathias@anonym.dk> wrote:

> [...]
>3500 kr, hvilket jeg synes er ret dyrt. Kender I til programmet - er det
>godt eller findes der er billigere alternativ.

absolut det mest bøvlede og besværlige program at arbejde med. al
support og hjælp koster det hvide ud af øjnene.
prøv hellere winfinans eller Stellar Office
/steen

Fra : Signman

Dato : 07-10-02 18:48

"> >Hej.

Jeg vil give både Henning og Steen ret i at C5 Light er noget af det mest
bøvlede program, hvis man da ikke lige er en ørn til det.
Jeg hoppede på den samme, og ligger inde med et program som jeg ikke bruger.
Har købt PC Firma ved siden af, som er langt mere logisk. Lige til at gå
til. Men prisen er også oppe omkring 3500,- Jeg har hørt andre anbefale
Stellar office, men kender det ikke.
Så hold dig fra C5 Ligtht, hvis du ikke kender det.

Mvh

Jens

Fra : Per H

Dato : 07-10-02 19:30

On Mon, 07 Oct 2002 14:04:55 GMT, Mathias <mathias@anonym.dk> skrev:

> [...]
>3500 kr, hvilket jeg synes er ret dyrt. Kender I til programmet - er det
>godt eller findes der er billigere alternativ.

sikkert fordi din revisor også benytter det, og så kan hun importere
date fra dig,

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : an

Dato : 07-10-02 22:02

Jeg bruger Office Financials www.lykkegruppen.dk et MEGET godt program som
kører i Access.

Jeg anbefaler det varmt, koster ca 1600.

A-N

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 07-10-02 23:12

"Mathias" skrev:

> jeg driver en mindre enmandsvirksomhed med et meget simpelt regnskab. Jeg
> er blevet anbefalet at købe C5 lightaf min revisor.

Yak yak yak - tænk at revisorer stadig anbefaler det *censur* program. Hold
dig endelig væk fra det.

Umiddelbart vil jeg tro at dit behov dækkes af

Officefinancials - www.officefinancials.dk til 1.800 kr. En ulicenceret
version med op til 500 posteringer kan downloades gratis.

eller

Stellar Office - www.stellar.dk til 2.500 kr. Kan gratis afprøves i 45 dage
uden begrænsninger.

Summasumarum er ofte nævnt her i gruppen. Brugerne taler godt om det, men
jeg kender det ikke. Men tag det med i dine overvejelser også.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Intet er som bekendt mere befordrende
for kreativiteten og produktiviteten end

Fra : Mathias

Dato : 08-10-02 10:00

Hej.
Mange tak for alle de gode råd. Jeg havde faktisk købt C5, men ikke brugt
det, så det er nu leveret tilbage til forhandleren.
Jeg har besluttet mig for Summarum - billigt(895,-), enkelt, lille firma,
som laver det og de giver tilsyneladende god support. Prøveversionen er
meget overskuelig og jeg fik iaftes svar på 3 mails, som jeg sendte til
firmaet. Det blev iøvrigt kåret som bedste shareware sidste år af Datatid.
Så nu håber jeg, det lever op til forventningerne.

Mvh Mathias.

Fra : JørgenE

Dato : 09-10-02 23:48

"Mathias" <mathias@anonym.dk> skrev i en meddelelse > Hej.
> [...]
> firmaet. Det blev iøvrigt kåret som bedste shareware sidste år af Datatid.
> Så nu håber jeg, det lever op til forventningerne.

Som revisor har jeg frarådet C5 light på grund af dårlige erfaringer, mens
den dyrere udgave er ok.
Stella har jeg set i eet firma, og var ikke imponeret.
Winfinans lavede mit MS-Access om fra dansk til amerikansk, og det kunne
ikke lige laves tilbage igen. Det har jeg aldrig glemt dem for, selvom det
nok ikke er fair.
Summarum har jeg ligeledes installeret til test, og det synes godt - og
prisen er minimal. En kunde kører det, og er meget tilfreds., så jeg ville
nok prøve det... som du også har gjort.

Mvh. JørgenE

Fra : Peter Kjær

Dato : 10-10-02 07:29

> Som revisor har jeg frarådet C5 light på grund af dårlige erfaringer, mens
> den dyrere udgave er ok.

Hvad mener du med den dyrere udgaver er OK ? - der findes jo kun en version,
hvor man så kan tilkøbe ekstra moduler og funktioner og på denne måde undgå
at betale for funktioner man ikke har brug for.

--
Mvh,

Peter Kjær
www.air365.dk - Dykkerklubben for alle certifikater.
www.dacor.dk - Min hjemmeside om dykning og UV-fotografering

Fra : Mathias

Dato : 11-10-02 19:43

"Peter Kjær" <PeterFJERNES@dacor.dk> wrote in

Jeg er nu godt igang med SummaSummarum og må sige, det lever fuldt op til
forventningerne. Det er enkelt at bruge, fin grafik og indeholder, hvad jeg
har brug for. Der er iøvrigt en gratis og hurtig support fra ejeren (pr.
mail). Et program, der absolut kan anbefales.

Mvh Mathias

Fra : JørgenE

Dato : 12-10-02 15:01

"Peter Kjær" skrev
> [...]
undgå
> at betale for funktioner man ikke har brug for.

Korrekt, der findes kun een light-version, men det var nu
ikke-lightversionen jeg tænke på.

Mvh. JørgenE

Fra : Peter Kjær

Dato : 13-10-02 09:39

> Korrekt, der findes kun een light-version, men det var nu
> ikke-lightversionen jeg tænke på.

Nu bliver jeg nyskærig, hvad er den anden version du tænker på?

Jeg er selv systemudvikler i C5 / XAL og har aldrig hørt om forskellig
versioner. Jeg er godt klar over at der er 2 forskellige menuer i C5 nemlig
C5light menuen og den "store" menu, men foretrækker man den store menu i
ligt udgaven kan dette også lade sig gøre.