Skærme
Fijala 3554
SONY CPD-E400/ farver?
Fra : Jesper Klitfelt

Dato : 07-10-02 14:30

Jeg har haft ovenstående skærm i et år nu og har generelt været meget
tilfreds med den.

Men efter at have sammenlignet farverne med min kammerats skærm i diverse
computerspil, har jeg nu fundet ud af, at jeg ikke kan være tilfreds med
farverne på min skærm, som virker meget "blå" i det. Det er som om, at den
ikke "adskiller" farverne klart og tydeligt, især de sorte og hvide farver.

Jeg har prøvet at bruge de indstillingsmuligheder, der er i skærmmenuen, men
uden held, for enten er farverne for røde eller også er de for blå.

Jeg har netop installeret Windows XP, som selv fandt min skærm. Alligevel
har jeg fundet en anden skærmdriver på SONY´s hjemmeside, men når jeg prøver
at
opdatere den nye driver, så siger Windows, at den nye skærmdriver ikke er
bedre, end den der allerede er installeret, så dette kan heller ikke være
problemet.

Måske er denne monitor bare ikke beregnet til computerspil, eller også så
har jeg overset et eller andet. Nogen der har et bud?

Fra : Madsen

Dato : 07-10-02 16:09

Jesper Klitfelt skrev:

> Jeg har prøvet at bruge de indstillingsmuligheder, der er i
> skærmmenuen, men uden held, for enten er farverne for røde eller
> også er de for blå.

Har du ikke en mulighed for at justere på hver enkelt farve? Altså
på den røde, grønne og blå farve separat. Det hedder normalt bias.

Madsen.

Fra : Jesper Klitfelt

Dato : 07-10-02 17:09

Nej, det er nemlig det, jeg ikke har!!!!

Fra : Madsen

Dato : 07-10-02 17:18

Jesper Klitfelt skrev:

> Nej, det er nemlig det, jeg ikke har!!!!

Ja, så har du et problem kan jeg godt se.
Muligvis kan et serviceværksted justere på farvekanonerne inde i
skærmen, men jeg ved det ikke.

Madsen.