Stelnummer ?
Fra : Kim

Dato : 07-10-02 14:08

Mit stelnummer er næsten rustet væk på min AP50. Hvem og hvordan få man et
nyt hugget i. Og er der i givet fald nogle dere ved hvad det koster.

kim.jensen@get2net.dk

Fra : KLL

Dato : 07-10-02 17:52

Kan du lige forklare mig hvordan et stelNr. ruster væk?

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 07-10-02 18:51

"KLL" <SPAM_IS_A_CRIME_kristoffer@infile.dk> skrev i en meddelelse
> Kan du lige forklare mig hvordan et stelNr. ruster væk?

Når jern (Fe) kommer i forbindelse med fugtig (H2O) og evt salt (NaCl)
ruster det, simpel Kemi lære.. stel nr er præget i jern!
;) ;)

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - *suk*

Fra : LowLifeDK

Dato : 07-10-02 21:37

> Kan du lige forklare mig hvordan et stelNr. ruster væk?

Han har tilsyneladende ikke en PGO. PGO'er ruster ikke, slides ikke, ældes
ikke, kan køre for fuld gas når de er kolde, og har den usædvanlige evne at
være testet på glatbane for biler med en gennesnitsfart på 68 km/t. før de
kom i handelen.

Hvilket mærke drejer det sig om Kim ?

Low

Fra : PicA2

Dato : 07-10-02 22:40

Er du sikker på det er din egen??? :)

Fra : LowLifeDK

Dato : 08-10-02 06:52

> Er du sikker på det er din egen??? :)

Yep,- jeg fik den billigt

Fra : RP

Dato : 08-10-02 10:41

> Yep,- jeg fik den billigt
Hehe ...

Fra : Kim

Dato : 08-10-02 17:31

Ja Ja Ja den er go' med jer. Og ja jeg er sikker på det er min. Selvom jeg
købte den billigt. Det er en Suzuki Ap50 Og stelnummeret sidder på en flance
ved støttebenet, så et ret udsat sted. Nummeret var tydeligt nok da jeg
købte den. Men det har vist sig at rusten har taget resten af nummeret.
Og ja jeg har registeringsattest på den, da det er en 45.
Kim

Fra : LowLifeDK

Dato : 08-10-02 23:20

> Nummeret var tydeligt nok da jeg
> købte den. Men det har vist sig at rusten har taget resten af nummeret.

Ja ja,- rolig nu, vi har vel alle været ude for, at et stelnummer lige
pludselig faldt af/ruster væk. Ingen problemer her, et helt almindeligt
problem, oplevede det samme med min food-processor.

På Vesterbro ligger der en cykelsmed der kan hjælpe dig. Du sætter et hvidt
kryds på skraldespanden ved krydset Istedgade/Absalonsgade, og møder op 2
timer senere med "din" 45'er.

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 09-10-02 03:28

> Mit stelnummer er næsten rustet væk på min AP50. Hvem og hvordan få man et
> nyt hugget i. Og er der i givet fald nogle dere ved hvad det koster.

Prøv at spørge din lokale mekanikker... Vær i øvrigt obs på at "geden"
nok også er rusten andre steder! Jeg har hørt om en AP50 der er knækket
på midten pga rust, så pil plasticen af, og giv den en ordentlig røvfuld
rustbeskyttelse, eller slib den helt ned og mal den.

M.v.h.
Thomas

Fra : Peter Sørensen

Dato : 09-10-02 10:25

Det er et almindeligt problem på en ap50, importøren
siger at det ikke er noget problem at få hugget et nyt
stelnummer på en ap50, det kræver nok at man har en reg. attest.