skrive til variabel i andet frame
Fra : Jess Bonde

Dato : 06-10-02 23:19

Hejsa, er der nogen der ved om det er muligt at skrive til en
variabel i et andet frame via en form. F.eks fra en form i
mainframe til en variabel der ligger i topframe.
På forhånd tak.
Jess.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 07-10-02 07:54

> Hejsa, er der nogen der ved om det er muligt at skrive til en
> variabel i et andet frame via en form. F.eks fra en form i
> mainframe til en variabel der ligger i topframe.
> På forhånd tak.

Jeg er ikke sikker, men jeg tror ikke du kan ændre variabler på tværs
af frames. Du kan derimod lave et skjult form felt som du skriver
til. Evt. i en frame med height="0" i bunden af din side.

Mvh Mark

---
Postet via www.improve.dk

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 07-10-02 20:33

Jess Bonde skrev i news:anqcrm$7n1$1@sunsite.dk:
> Hejsa, er der nogen der ved om det er muligt at skrive til en
> variabel i et andet frame via en form. F.eks fra en form i
> mainframe til en variabel der ligger i topframe.

Det kan sagtens lade sig gøre. Jeg laver lige et minimalistisk eksempel.

Vi siger at dit frameset ser således ud:
<frameset rows="100,*">
<frame src="top.htm" name="top"/>
<frame src="main.htm" name="main"/>
</frameset>

I top.htm har du følgende script hvor du har erklæret en variabel:
<script type="text/javascript">
var topvar;
</script>

Hvis du vil ændre denne variabel fra main.htm, indsætter du såmænd bare et
script deri:
<script type="text/javascript">
parent.frames['top'].topvar = 'en lille streng til variablen i top-framen';
</script>

Hvis du har en form i main.htm og vil sende indholdet fra et text-<input>,
er der her et eksempel på hvordan det kan gøres:
<form
onsubmit="parent.frames['top'].topvar=document.forms[0]['navn'].value">
<input type="text" name="navn"/>
<button type="submit">send</button>
</form>

Du kan som tommelfingerregel kun hente og sende data imellem sider der
ligger på samme domæne.

morten

Fra : Jess Bonde

Dato : 07-10-02 20:37

Tusind tak for hjælpen

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 07-10-02 21:27

Jess Bonde skrev i news:ansnot$bc4$1@sunsite.dk:

> Tusind tak for hjælpen

Det var så lidt... eller rettere: det er jo det gruppen er her for :)

--
/morten

Fra : Dann Pedersen

Dato : 27-10-02 15:05

"Morten Abildgaard" <none@all.dk> wrote in message
> Du kan som tommelfingerregel kun hente og sende data imellem sider der
> ligger på samme domæne.

Har du noget mere information om dette? Jeg arbejder pt. på at ændre
indholdet af en DIV vha. indholdet i en usynlig iFrame (vha. innerHTML).
Problemet er at der hvor jeg skal hente koden fra ligger på et andet domæne
(subdomæne - xxx.dk er ens), og jeg kan ikke få lov til at få adgang til js
funktioner og DOM indhold på tværs af filerne. Nogen gode bud på om jeg kan
finde en løsning i JS, eller jeg skal kigge på noget DNS fusk?

På forhånd tak for hjælpen.

/Dann