Stempel og cylinder til Suzuki Katana - T.~
Fra : Hans Madsen

Dato : 06-10-02 19:54

Hejsa

Min Suzuki Katana har brug for nyt stempel og cylinder. Jeg gik ind på
www.thansen.dk for at se hvad de har. Der er kun en cylinder, på;
http://www.thansen.dk/product.asp?c=93514928&n=282579895&pn=393835118 til
399 kr - den må næste være original til den pris, eller er den?

Der er tre stempler med tre forskellige priser:

Stempel komplet, 41.00mm, std. Katana
Varenr.: 64250200304
Kr. 79,00

Stempel komplet SUPER, 41,00 mm
Varenr.: 64250200300
Kr. 249,00

Stempel komplet 41,00 Standard, orig.
Varenr.: 64250200309
Kr. 499,00

Det billigeste synes jeg næsten lyder for billgt, 79 kr! (det kan ikke være
meget andet end en gammel exportbajerdåse).

Det til 249 lyder mere realistisk, men er der nogle der har erfaring med
kvaliteten af dette stempel?

Køber jeg det original til 499 kr er jeg vel sikker på kvaliteten, men kan
jeg så ikke lige så godt gå ned til den lokale knallertpuscher, og sparer
portoen - havd koster såden et stempel/cylindersæt i almindelige handel?

Ellers nogle bud på hvor jeg kan købe en rimelig kvalitet til en fornuftig
pris - på nettet, eller i kbh/glostrup-området?

Andet jeg skal være opmærksom på - er der noget med at nyt stempel og
cylinder skal "køres til"?

Håber i kan hjælpe
/Hans

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 06-10-02 20:56

> 399 kr - den må næste være original til den pris, eller er den?

Det er den LANGT fra... En orig. vil nok koste dig 6-700 kr. (eller?)

// Troels

Fra : Alex Sønderby Knudse~

Dato : 06-10-02 21:24

Hej..

Når du nu er i gang hvorfor så ikke investere i en lidt kraftigere cylinder?
F.eks Polini Sport? Det er vel ligeså smart? Eller skal det være lovligt?
Når du er oppe og snakke 700 kr for en lovlig kan man vel ligeså godt give
800 og så få noget med nogle flere krafter?
Ellers vil jeg nok sige du bør købe det orginale.. T-Hansen's efterligninger
er ikke ligefrem kvalitet.
Ved i hvert fald at knallertgenierne fra min klasse griner lidt af T-Hansen
:)

Mvh. Alex

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 06-10-02 21:34

"Alex Sønderby Knudsen" <alex@knudsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Når du er oppe og snakke 700 kr for en lovlig kan man vel ligeså godt give
> 800 og så få noget med nogle flere krafter?

Apropos det .... original kvalitet kontra uoriginal lovlig kontra tunsæt....
hvordan er kvaliteten på det forskellige?

MVH
Martin

Fra : Alex Sønderby Knudse~

Dato : 06-10-02 22:19

Skal ikke kunne love dig at det er lige så godt som orginal, det holder nok
ikke lige så længe med tun..
Men alle polinis cylindre bliver testet seperat inden de forlader fabrikken,
så der er du vist rimelig sikker på at få kvalitet..
Hvis det er tun du vil have er det vist:
Polini, Hebo, Malossi, Top Performance, Athena du skal gå efter..
Ikke de der uorginale sager. Køb kvalitet!!

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 06-10-02 22:39

> Polini, Hebo, Malossi, Top Performance, Athena du skal gå efter..
> Ikke de der uorginale sager. Køb kvalitet!!

Jeg vil _kun_ have kvalitet. Det er en af grundene til at jeg endnu kun
køber originalt til min Speedfight. Men hvis den skal tunes en dag (er imod
det endnu), så skal det være kram og ikke noget billigt lort. Godt nok er
jeg ikke rig, men jeg er heller ikke fattig. Gider ikke spare 100,- og få
noget som er dårligere.

Har også fået anbefalet Athena som værende det bedste. Hvis den skal tunes,
skal det laves ordenligt med de bedste dele. Så kan den måske holde og køre
hver gang og ikke være istykker konstant som mange andre.

MVH
Martin

Fra : Glen Madsen

Dato : 07-10-02 00:32

"Alex Sønderby Knudsen" <alex@knudsen.mail.dk> skrev i en meddelelse news:3da0a8c4$0$96756$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> Polini, Hebo, Malossi, Top Performance, Athena du skal gå efter..
> Ikke de der uorginale sager. Køb kvalitet!!

Er du sikker på at Polini tester deres cylindre inden de forlader fabrikken?
Så må testpersonen sq have været langtidssyg sidste sommer, der ved jeg at de sendte en masse Street Magic cylindre på gaden med for
små tolerancer.

Glen

Fra : Alex Sønderby Knudse~

Dato : 07-10-02 11:23

"Glen Madsen" <gman@mail.dk> wrote in message

> [...]
> Så må testpersonen sq have været langtidssyg sidste sommer, der ved jeg at
de sendte en masse Street Magic cylindre på gaden med for

Har jeg bare hørt...