ADSL med ordentlige "ping" tider til spil
Fra : Søren

Dato : 06-10-02 16:00

Jeg har kun prøvet Tiscalis ADSL, og for tiden er jeg ganske utilfreds med de
høje pingtider... 100 ms eller mere endnu inden man har bevæget sig gennem
Tiscalis kringlede netværk og har nået ud til den store verden.

Det er ikke et problem når jeg surfer, downloader og alt det der, hvor svartider
ikke betyder noget. Men når jeg skal slappe af med et spil online, vil jeg MEGET
gerne have en lav ping, 100 ms er toppen af hvad jeg vil acceptere mod en dansk
server. Eller en svensk, tysk eller hollandsk. Jeg har ofte set Unreal
Tournament-servere med 50-80 ms svartid når ellers Tiscali virker ordentligt.

Underforstået at alle udbydere kan have problemer, hvilke af de pt. eksisterende
kan jeg forvente har gode, lave pingtider? Selve bitraten er ikke så vigtig, jeg
vil nok tage en 256/256 eller noget i den dur.

Fra : Flemming Mahler Lars~

Dato : 06-10-02 22:41

Søren wrote:

> Underforstået at alle udbydere kan have problemer, hvilke af de pt. eksisterende
> kan jeg forvente har gode, lave pingtider? Selve bitraten er ikke så vigtig, jeg
> vil nok tage en 256/256 eller noget i den dur.

Prøv evneutelt at kigge på "Boomtown ADSL, Junior" (256/256); den sælges
som værende specielt egnet til gaming....

http://boomtown.net/adsl/

(( Flemming ))
--
Flemming Mahler Larsen, Online Technology @ TDC Internet
http://card.netfactory.dk/ , +45 3552 6452

Fra : Søren

Dato : 06-10-02 23:54

Hmm, tja, hvis jeg ikke skulle tvangsbeskattes af et tele danmark
fastnetabonnement. Jeg har intet, og vil intet have. Jeg har prøvet at bestille,
men uden telefonnummer kan jeg ikke engang få lov at udfylde formularen.

Hvem har egentlig ADSL til kunder foruden?

Fra : Tommy

Dato : 07-10-02 09:12

On Mon, 7 Oct 2002 00:53:44 +0200, "Søren" <no_spam@nospam.dk> wrote:

> [...]
>men uden telefonnummer kan jeg ikke engang få lov at udfylde formularen.

Nu har jeg ikke tjekket den der boomtown junior. Men boomtown plejer
ikke på nogen måde at være afhængig af, at du også har TeleDK fastnet
abonnement. Grunden til at de vil have dit telefonnr. er at de skal
kunne checke om linien ud til dig er god nok.

Men du har måske slet ikke en fastnet telefon?

Derudover kan jeg da lige fortælle, at jeg selv har ADSL hos TDC
(1024/256) og på danske servere ligger mine pingtider som regel mellem
15 og 25ms og er meget stabile.
--
Tommy - http://www.verndroid.tk
Clan Encore - http://www.clan-encore.tk

Fra : Søren

Dato : 07-10-02 09:34

Jeg har fastnet telefon, jo, og hos TDC - MEN, det er kollegiet, hvor jeg bor,
som har telefon og abonnement på sådan en fællestelefoncentral. Så i juridisk
forstand er jeg ikke kunde hos TDC. Men der har faktisk været et gammeldags
KTAS-abonnement installeret her, engang - så jeg håber da at en
ASDL-installation er teknisk mulig uden at skulle trække flere kabler.

Fra : Tommy

Dato : 07-10-02 09:53

On Mon, 7 Oct 2002 10:33:47 +0200, "Søren" <no_spam@nospam.dk> wrote:

> [...]
>KTAS-abonnement installeret her, engang - så jeg håber da at en
>ASDL-installation er teknisk mulig uden at skulle trække flere kabler.

Tjah.. det ved jeg ikke lige så meget om! Men det kan TDC jo nok
fortælle dig! :)

Fra : Søren

Dato : 07-10-02 15:10

De bad mig - på en pæn måde - om at rende og hønse. Ingen TDC fastnetabo? Så er
man ikke velkommen. R*vhuller.

Søren

Fra : TBC

Dato : 07-10-02 19:26

> [...]
> kunne checke om linien ud til dig er god nok.
>
> Men du har måske slet ikke en fastnet telefon?

For os der IKKE ønsker den dyre fastnet telefon overhovedet, (eller såmænd
bare ikke en sådan fra TDC) er der ikke mulighed for at få TDC's ADSL
produkter. (Med mindre man betaler for leje af kobberet svarende
fastnetabbonement). Det skyldes UDELUKKENDE TDC's uvenlige kundepolitik på
området. ADSL unden PSTN eller IDSN kan man svjv kun få hos Tiscali og
Cybercity.

TBC

Fra : Jakob Houkjær

Dato : 07-10-02 19:06

http://www.oncable.dk/?UniversID=8
er også en mulighed.

--
________________________
Jakob Houkjær

Fra : Søren

Dato : 07-10-02 20:39

> http://www.oncable.dk/?UniversID=8
> er også en mulighed.

Heh ja - men gæt engang - du er tvunget til at abonnere på kabeltv ved siden af.
Lad ingen synder undslippe Tele Danmarks abonnementer. Et tele dk kabel-abo er
ikke billigere end et tele dk fastnet-abo.

Vi har skam Tele DK kaweltv her hvor jeg bor. Men vi har også en glimrende
fællesantenne med de samme programmer som findes i TeleDKs grundpakke. Nej, hov,
vent - vi har FLERE programmer.

Søren

Fra : TBC

Dato : 07-10-02 19:48

> [...]

svartider
> ikke betyder noget. Men når jeg skal slappe af med et spil online, vil jeg

Det samme gælder mig. Derfor har jeg valgt en Tiscali løsning med Modem
(512/512) hvilket giver bedre ping end med router. Min ping er sædvanligvis
pænt stabilt på alt imellem 8 og 28 ms på danske CS servere. Jeg har dog
tilbage i 1999 oplevet en periode hvor min ping var usædvanlig høj 80-400 ms
i ca 2 uger i træk, det forsvandt dog efter opgradering/service på min
lokale central.

> 100 ms er toppen af hvad jeg vil acceptere mod en dansk server.

Jeg vil sige at en ping i nærheden af de 50 ms er uacceptabelt dårligt på en
dansk server !

> [...]
vigtig, jeg
> vil nok tage en 256/256 eller noget i den dur.

Ja, eller endnu bedre 512/512 og så uden router. Hvis Tiscali ikke kan snart
kan oppe sig på din lokale central er der løsninger uden router (foruden fra
Tiscali) fra BoomTown ADSL (langt af fortrække som TDC løsning ifht BB mht
prisen for symetrisk hastighed) og så fra Cybercity som dog også ifht
Tiscali og BoomTown er dyre med deres upload. - Begge skulle have ping
sammenligneligt med Tiscali. Dertil kommer Telia hvis løsning jeg dog ikke
kender ping på endnu, men jeg lurer selv på den pga prisen (Selvom det
irriterer mig at skulle 'spilde' 99,- kr på PSTN) Min kammerat får løsningen
her midt på måneden og afhængigt af hvilken ping forbindelsen præsterer
skifter jeg sikkert til det. Jeg tror dog mest på at det også handler om
ISP'ens "håndtering" af centralen og din kobberkvalitet. F.eks kender jeg en
der har en ping på ca 25-40 ms med BB 256/128 og en der har en ping på 60-90
ms med BB 512/128 på 2 forskellige centraler.

TBC

Fra : 187

Dato : 08-10-02 19:35

Kan i mange's tilfælde have noget at gøre med, at du ikke bor klods op
og ned af centralen ??? for uanset om du vil det eller ej, så er det
TDC's net du kommer ud på...

Og hvis dette er tilfældet, er der desværre ikke meget at gøre.....

http://www.kandu.dk/

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 08-10-02 19:28

In article <6rFo9.84349$Qk5.3792308@news010.worldonline.dk>, 187 wrote:

> Kan i mange's tilfælde have noget at gøre med, at du ikke bor klods op
> og ned af centralen ??? for uanset om du vil det eller ej, så er det
> TDC's net du kommer ud på...

Der er da ikke meget "net" over de to kobbertråde der løber fra
abonnenten til centralen, og det er det eneste af TDCs du kan være helt
sikker på at "komme ud på"

--
Andreas Plesner Jacobsen | You can fool some of the people some of the time,

Fra : Soren J. Svendsen

Dato : 08-10-02 19:43

On Tue, 08 Oct 2002 18:35:23 GMT, "187" <187.news@kandu.dk> wrote:

> [...]
>TDC's net du kommer ud på...
>
>Og hvis dette er tilfældet, er der desværre ikke meget at gøre.....

A-hva'ba? fe0.vby er to-tre hop væk fra mig, så det er helt bestemt
ikke mit kobber, eller noget andet hos mig, der er galt.