Illbruck Challenge / America's Cup
Fra : Grethe / Sportslex

Dato : 06-10-02 08:12

Tyske Illbruck Challenge var oprindelig tilmeldt, men er ikke med
i Louis Vuitton Challenge med henblik på at blive udfordrer til
Royal New Zealand Yacht Squadron "Team New Zealand" i selve
America's Cup.

Er der nogen, der kan fortælle, hvorfor Illbruck alligevel ikke
er med i udtagelsesracet til America's Cup?

--
Bedste hilsner Grethe
Homepage: http://www.sportslex.com/

Fra : Lars Madsen

Dato : 13-10-02 13:43

Der var vist ikke flere penge i kassen:(

Fra : Grethe / Sportslex

Dato : 13-10-02 14:07

"Lars Madsen" skrev i en meddelelse...
> Der var vist ikke flere penge i kassen:(

Ja, det lyder i alt fald sandsynligt. Samme skæbne overgik jo
danske Bandolowski først i 1990'erne.

Hvilken facon har den bane, som udtagelsessejladserne i Luois
Vuitton Cup forgår på, egentlig? Der er - så vidt jeg ved - fem
ben og nogle af benene sejler bådene i begge retninger. En
trekantsbane med det ene ben sejlet flere gange?

Og så til slut al mulig held og lykke til Victory Challenge i
nat, hvor de skal sejle sidste sejlads i 1. runde mod amerikanske
Oracle BMW Racing.

--
Bedste hilsner / Mes meilleures amitiés / Best regards

Fra : Lars Madsen

Dato : 13-10-02 15:15

Er ike helt sikker, men mener bare det er normal match-race bane. Altså med
et topmærke og et bund mærke, der er vist 3 kryds og 3 platlæns, ca 2timer

Fra : Grethe / Sportslex

Dato : 14-10-02 14:57

"Lars Madsen" skrev i en meddelelse...
> Er ike helt sikker, men mener bare det er normal
> match-race bane. Altså med et topmærke og et bund
> mærke, der er vist 3 kryds og 3 platlæns, ca 2timer

Jeg tror, du har ret. Vdr. nattens sejladser (sort uheld med
Ørn's forsejl!) nævnes i alt fald som følger:

------->>
Shortened course today
There appeared to be no concern amongst the teams regarding the
shortened course today, 4 legs instead of the usual 6 legs.
-------<<

Tillægsspørgsmål:
Hvor stor af afstanden mellem top- og bundmærke?

NB! For interesserede så sender Viasat gerne Victory Challenge's
sejladser kl. 18.00 dagen efter sejladserne (i lørdags dog først
kl. 19.30, dette var dagen med den revnede spiler for Ørn's
vedkommende).

Louis Vuitton Cup 2. runde starter d. 23. oktober, men allerede
d. 22. oktober sker der noget igen, da Prada og Mascalzone
Latinos møde er flyttet til denne dato.

Fra : Lars Madsen

Dato : 14-10-02 15:35

> Tillægsspørgsmål:
> Hvor stor af afstanden mellem top- og bundmærke?

inat var banen ca 12 sømil, fordel over 2 kryds og 2 platlæns. Så der må
være 3sømil mellem top og bund.

Hilsen Lars