Brugernavn gennem flere sider.
Fra : MCT

Dato : 05-10-02 23:42

Min bruger skal indtaste sit navn på start siden (submit form)

Dette navn vil jeg gerne kunne bruge gennem 3-4 sider han/hun skal igennem.

I stedet for at der f.eks. skal stå "Du har valgt ..." på en side skal der
f.eks. stå "Peter, du har valgt ..." etc.

Jeg kan godt få det til at lykkes fra start-siden til næste side, men så er
det også sket, næste side kan jeg ikke få navnet frem.

Hvordan kan det gøres på en god måde? Jeg bruger Dreamweaver MX og er ret ny
med hensyn til asp.

Med venlig hilsen

Michael Tillgaard

Fra : SumSum

Dato : 05-10-02 23:45

"MCT" <michael.tillgaard@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Min bruger skal indtaste sit navn på start siden (submit form)
>
> Dette navn vil jeg gerne kunne bruge gennem 3-4 sider han/hun skal
igennem.

Jeg vil foreslå at du bruger en session variabel. Du kan læse mere her:
http://html.dk/tutorials/asp/lektion12.asp

Hilsen
SumSum

---

Fra : MCT

Dato : 06-10-02 12:55

"SumSum" <motor30@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg vil foreslå at du bruger en session variabel. Du kan læse mere her:
> http://html.dk/tutorials/asp/lektion12.asp

Tak for hjælpen.

Jeg har lavet følgende:
<%
Session("elevnavnresultat")=Request.Form("elevnavn")
%>

Det fungerer egentligt helt ok. Dog "forsvinder" Sessionen hvis man klikker
på et link på en side hvor man går tilbage til en tidligere side man har
været på?
Jeg har også en database hvor man får vist 10 records skal man se de næste
10 skal man klikke på et link (dremweaver laver noget der hedder "Move to
nexy records") her ser det også ud til at sessionen er væk?
Hvad kan det skyldes?

Med venlig hilsen
Michael Tillgaard

Fra : Jørn Andersen

Dato : 06-10-02 00:18

On Sun, 6 Oct 2002 00:42:10 +0200, "MCT" <michael.tillgaard@ofir.dk>
wrote:

> [...]
>
>Jeg kan godt få det til at lykkes fra start-siden til næste side, men så er
>det også sket, næste side kan jeg ikke få navnet frem.

Hvordan får du den fra side 1 til side 2? Så skal du bare "gøre det
samme"

Der er flere måder man kan overføre fra én side til den næste - fx:
* Med en formular
* Med en QueryString
* Med en Cookie
* Med en Session-variabel
* Lagre værdien i en database, tekstfil, XML el. lign.
* - ?

>Hvordan kan det gøres på en god måde? Jeg bruger Dreamweaver MX og er ret ny
>med hensyn til asp.

Så tag fx et kig på:
samt følgende lektioner. De skulle give stof til at løse dit problem.
Ellers spørg bare igen.

Good luck!

--
Jørn Andersen,