Gemme billedfil som *.jpg
Fra : mikkel

Dato : 05-10-02 22:16

Jeg har et mindre problem med MSIE 6. Når jeg ønsker at gemme billede
igennem browseren åbner jeg "Gem billede" vinduet.

Problemet her er at i filnavn feltet står filnavnet med *.jpeg endelsen og
ikke som *.jpg. Dette er irreterende når man ønsker at gemme billedet
hurtigt i stedet for at skulle til at ændre filnavnet. Er der ikke en der
ved evt. hvor man kan ændre på indstillingerne for at den automatisk tager
den tre-bogstavs endelsen og ikke med fire bogstaver.

PS: Jeg ved udemærket godt at det ikke ændre på filen som sådan at det
bliver gemt som *.jpg eller *.jpeg. Det er dog træls da mange programmer
ikke kigger efter billeder med *.jpeg endelsen når man skal åbne JPEG
billeder.

Pleeeease help me... Den som kan hjælpe vil jeg donnorer en helt gratis
gåtur. :)

Med venlig hilsen

Mikkel Langelykke

Fra : Jakob Nilsson

Dato : 14-10-02 15:57

> [...]
> igennem browseren åbner jeg "Gem billede" vinduet.
>
> Problemet her er at i filnavn feltet står filnavnet med *.jpeg endelsen og

Hvad står din "Extension" value til i [HKEY_CLASSES_ROOT\MIME\Database\Content Type\image/jpeg].

Det kan være der står "Extension: REG_SZ: .jpeg" og ikke "Extension: REG_SZ: .jpg", husk venligst det er kun værdien af "Extension",
der eventuelt skal ændres.

Husk de sædvanlige ansvarsfraskrivelser, når man roder i Registry

Mvh.
Jakob