Dusør gives: K7SOM BIOS opdatering
Fra : Peter Duun

Dato : 05-10-02 16:54

Hej NG

Forleden flashede jeg mit K7SOM bundkort - bad choice! Selv om BIOS blev
opdateret korrekt, kan min XP installation ikke længere boote. Jeg får en
BSOD, hvori det fremgår at systemets BIOS ikke er ACPI kompatibel. Det var
det naturligvis før, dvs inden jeg flashede BIOS'en - ellers havde jeg jo
ikke kunne installere XP. Hvis jeg forsøger at installere XP på ny, sker det
samme. Kort inde i installationen fremkommer samme BSOD - BIOS er ikke ACPI
kompatibel. Jeg kan så vælge at installere XP uden ACPI support men...

Desværre fik jeg ikke gemt min gamle BIOS version inden jeg flashede. Jeg
vil derfor meget gerne betale en "dusør", såfremt der er en K7SOM ejer der
har min gamle BIOS version, enten som en backup/dump eller i et fungerende
system. Så vidt jeg husker var BIOS dateret tilbage til februar 2002 - men
jeg er ikke helt sikker. Jeg har naturligvis prøvet de tre nyere BIOS
versioner fra www.ecs.com.tw, men ingen af dem fungerer. Desværre kan man
ikke hente ældre versioner på deres site - og de svarer heller ikke på
e-mails åbenbart.

Ring/mail venligst hvis du kan hjælpe. Jeg kan eventuelt hjælpe med at få
"dumpet" en backup af din BIOS hvis du ikke ved hvordan man gør.

Med venlig hilsen
Peter
Telefon 3324 1995

---

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 05-10-02 18:03

"Peter Duun" <pdu@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ring/mail venligst hvis du kan hjælpe. Jeg kan eventuelt hjælpe med at få
> "dumpet" en backup af din BIOS hvis du ikke ved hvordan man gør.

Som jeg svarede i handelsgruppen, så prøv at gå ind i bios og se om den
overhovedet er indstillet til ACPI. Det kan jo nemt være slået fra af
updaten.

Venlig hilsen
Henrik