installation af Mandrake 7.2 på en ATA100 ~
Fra : Lars L. Christensen

Dato : 24-02-01 22:23

Hejsa nørder

Jeg skal have installeret en Mandrake 7.2 på en ATA100 disk.

Konfiguration:

Asus A7V bundkort med en Promise UltraATA 100-controller onboard.

Problemet er, at Mandrake ikke vil finde min controller, da kernen kun er en 2.2.17.
Hvis jeg installerer på en almindelig IDE-disk, og så smider en 2.4-kerne på, så kan jeg godt komme i kontakt med controlleren.
Det er bare ikke lige den løsning, jeg er ude efter...

Hvad gør jeg i denne situation??

mvh
Lars

Fra : Jesper Krogh

Dato : 25-02-01 11:56

On Sat, 24 Feb 2001 22:22:40 +0100, Lars L. Christensen <spam@lc-data.dk> wrote:
> [...]
> Det er bare ikke lige den løsning, jeg er ude efter...

1. Sæt den på VIA controlleren updater til kerne 2.4.0 og du har et system
der er ligeså hurtigt.
2. På www.mandrakeuser.org ( p.t. tilsyneladende nede ) er der en vejledning
i at få mdk7.2 til at installere på Promise controlleren.

--
../Jesper Krogh, jesper@linuxpusher.dk
webshop: http://www.linuxpusher.dk

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 01-03-01 12:39

Hejsa Jesper

Så kom MandrakeUser.org endelig op igen

Så bnu håber jeg bare, det spiller... Men mange tak for det gode tip... Havde selv kigget på Mandrakes egen hjemmeside, men nej...

mvh
Lars

Fra : Bo Lorentsen

Dato : 25-02-01 14:14

"Lars L. Christensen" wrote:

> Hejsa nørder

Gad vide om det er venligt ment

> Jeg skal have installeret en Mandrake 7.2 på en ATA100 disk.

Jeg ville finde en ide patch og ligge på din kerne.

Du kan finde den sidste ide patch her :

http://www.dk.kernel.org/pub/linux/kernel/people/hedrick

/BL