Pc Finder og jura
Fra : Bjarne Østergård

Dato : 04-10-02 21:37

Eftr at have talt med vores juridiske rådgiver har jeg erfaret at jeg skal
oplyse om, at dem der evt. bruger vores online skanner, og har stjålne
effekter kan påregne at blive retsforfulgt, og dermed at skulle stå til
regnskan for hvor de stjålne komponenter stammer fra.

Det gælder dem der udfører en skanning via webservicen
http://www.gigasoft.dk/webfind/
Skannes der for ulovlige komponenter skal man påregne retslig forfølgelse,
og bevisførelse

Jeg har fået pålagt pligt til at offentliggøre dette
Derfor dette indlæg

Tyve har åbenbart alle rettigheder

Med venlig hilsen Bjarne Østergård
..

Fra : rea721

Dato : 04-10-02 22:49

Bjarne Østergård wrote:

> Jeg har fået pålagt pligt til at offentliggøre dette

Af hvem? .....

> Derfor dette indlæg

.......men da ikke her i denne gruppe?

> Tyve har åbenbart alle rettigheder

Hallo......Var det ikke meningen at onlineskanningen var beregnet for folk
som ville checke om en evt inkøbt computer indeholdt stjålne komponenter ?

--
Rea721 AKA Leon Andrea leon@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 05-10-02 12:23

"rea721" <leon@721.dk> wrote in message

> [...]
> som ville checke om en evt inkøbt computer indeholdt stjålne komponenter ?

Jo B.l.a. og for alle mulig andre også, F.eks. reperationsværksteder, så kan
de tjekke at de ikke står og reparerer på nogle stjålne computere, og ligeså
hvis de tager en gammel computer i bytte for en ny, kan de lige kontrolere
at den ikke er efterlyst.

Faktisk er det meningen at så mange som muligt vil bruge den,
Det skal være rigtig godt gammeldags træls at ha en stjålen computer.

Ligeledes vil vi udgivet et gratis program/skanner som alle
reperationsværksteder og rejsende reperatører kan have med rundt.

PC Finders vision er at få tyveri af computere til at stoppe.

Og det tror jeg bedst sikres ved, at folk ikke vil ha computeren, hvis de er
stjålet
Risikoen skal vær så stor for at blive afsløret som hæler, at ingen ønsker
at købe stjålne computere.
Og hvem gider så stjæle dem.
Min personlige holdning er den at man bør låse dem der stjæler ens værdier
inde, i stedt for at låse sine værdier inde.

I dag låser vi jo os selv og vores ting inde bag lås og slå alt imedens dem
dem der vil stjæle går frit omkring.
Det vil jeg gerne være med til at lave om på.

Lad os låse de tyvagtige ind, så ordentlige folk kan ha deres ting i fred.

Men man skal altså oplyse om at man gør det.
Og det har jeg så hermed gjort

Og ja jeg ved godt at det er en umulig drøm, men man har vil lov at håbe.

Med venlig hilsen
Bjarne Østergård

Fra : rea721

Dato : 05-10-02 13:25

Bjarne Østergård wrote:

> [...]
> computere, og ligeså hvis de tager en gammel computer i bytte for en
> ny, kan de lige kontrolere at den ikke er efterlyst.

Du skriver at "Jeg har fået pålagt pligt til at offentliggøre dette" og jeg
spørge: Af hvem og formentlig ikke i denne gruppe.

Så..._hvem_ har pålagt dig at offentligøre dette, og hvorfor i denne gruppe
?

Du skriver at " Tyve har åbenbart alle rettigheder" Hvilket du må
uddybe....for det er jo ikke tyvene der går ind på din side og laver
onlineskanning?

Fra : Kasper Dupont

Dato : 05-10-02 13:42

"Bjarne Østergård" wrote:

> Jo B.l.a. og for alle mulig andre også, F.eks. reperationsværksteder, så kan
> de tjekke at de ikke står og reparerer på nogle stjålne computere,

Hvis jeg indleverer en computer til reperation vil jeg kun tillade,
at de kører tredjepartsprogrammer på computeren i den udstrækning,
det er er nødvendigt til fejlfinding. Hvis et værksted kører dit
program uden forudgående aftale med kunden, er de nok allerede på
kant med loven.

Personligt ville jeg nu aldrig indlevere en computer til reperation,
medmindre den er dækket af garantien. Og I så fald har jeg jo en
faktura med mig. Den eneste computer komponent, jeg nogensinde har
fået repareret efter garantiens udløb, er en monitor, og der hjælper
dit program jo ikke meget.

or mailto:mcxumhvenwblvtl@skrammel.yaboo.dk

Fra : Thomas

Dato : 05-10-02 17:03

rea721 wrote:

> Af hvem? .....

Du klippede selv det her væk:

-cut-
Eftr at have talt med vores juridiske rådgiver har jeg erfaret at jeg
skal oplyse om ....
-cut-

Jeg tror bare det er et uheldigt ordvalg fra BØ's side. "Er blevet rådet
til at.." var nok det BØ mente.

--
Don't waste space

Fra : rea721

Dato : 05-10-02 19:17

Thomas wrote:

> Du klippede selv det her væk:

Ja jeg ved godt hvad jeg klipper.

> -cut-
> Eftr at have talt med vores juridiske rådgiver har jeg erfaret at jeg
> skal oplyse om ....
> -cut-

Du klippede tilgændgæld flg væk:
[...] at dem der evt. bruger vores online skanner, og har stjålne
effekter kan påregne at blive retsforfulgt, [...]

Den slags oplyser man på sin hjemmeside.

Har har altså fået et råd om at oplyse dem som _bruger_ online
skanneren..... osv... men han skriver senere at han er blevet pålagt (pligt)
at offentliggøre det.... Jeg spørger bare konkret _hvem_ der har pålagt ham
det..og hvorfor i denne gruppe?

> Jeg tror bare det er et uheldigt ordvalg fra BØ's side. "Er blevet
> rådet til at.." var nok det BØ mente.

Det er muligt....jeg ved det ikke, derfor spørger jeg..... og venter stadig
på svar. BØ har i denne tråd med PC finder vist at han har en skal vi sige
...alternativ måde at opfatte de ting han selv skriver i forhold til den måde
andre opfatter det.

Jeg Xfutter til dk.admin.netikette... fordi svar formentlig omhandler
opfattelser / udtryksformer...hvem sagde hvad osv.

Fra : Thomas

Dato : 06-10-02 03:35

rea721 wrote:

> Ja jeg ved godt hvad jeg klipper.

Men i det her tilfælde klippede du (IMHO) svaret væk på dit eget
spørgsmål.

> Du klippede tilgændgæld flg væk:

Næ, det havde du selv klippet væk i det indlæg jeg besvarede.

> Det er muligt....jeg ved det ikke, derfor spørger jeg..... og venter stadig
> på svar.

Du har fået mit svar, på hvad jeg tror.

Men jeg syntes dit indlæg bærer meget karakter af lidt kreativ klipning,
så du kunne gå efter manden, istedet for det han skriver.

> Jeg Xfutter til dk.admin.netikette... fordi svar formentlig omhandler
> opfattelser / udtryksformer...hvem sagde hvad osv.

Hvad har opfattelser/udtryksformer med netikette at gøre ? Sagt på en
anden måde, x-post og fut ignoreret.

Inden jeg skriver EOD, vil jeg lige bemærke at er enig i at pc-finder
produktet bliver beskrevet/promoveret på en meget uheldig måde.

Jeg vil mene at hvis BØ tog sig lidt sammen og svarede/forholdt sig til
den feedback han fik, så ville han kunne få meget hjælp i denne gruppe
til at forfine/beskrive sit produkt meget mere reelt, og dermed kunne nå
en større kundemasse på en mere troværdig måde.

Nå men som lovet EOD.

--
Don't waste space

Fra : rea721

Dato : 06-10-02 13:10

Thomas wrote:

> Næ, det havde du selv klippet væk i det indlæg jeg besvarede.

Du må være fattesvag.

> Nå men som lovet EOD.

Yous choice.

Fra : Thomas

Dato : 06-10-02 14:29

rea721 wrote:
> Thomas wrote:

[...]

> Du må være fattesvag.

Du er off-topic, den slags udbrud hører til i dk.snak.mudderkastning

XFUT: dk.snak.mudderkastning (som jeg ikke læser)

--
Don't waste space