Norton Personel Firewall
Fra : 4b-areus

Dato : 24-02-01 20:47

Hi gruppe

Mon der er nogen af jer der kender følgende problem, eller måske har en/et -
løsning/råd:
Vi har to maskiner der er i netværk, begge kører ME, og er forbundet via
krydskabel. Kun den ene er på nettet, via TDC.
Det interne netværk kører perfekt, og maskinerne "snakker" fint sammen.
Som Firewall anvendte vi først SyGate, der var problemfrit.
Jeg fik så lyst til at prøve tilbudet fra TDC, vedrørende Norton Personel
Firewall, med det resultat at Client maskinen, ikke mere kan få adgang til
"nettet".
Piller jeg så NPF ud igen, og "genopliver" SyGate virker alt igen.
Jeg tror selv at NPF, med een eller anden opsætning, som jeg ikke kan finde,
"har lukket for min Gateway" på clienten.
Fra Server maskinen kan Clienten pinges, men fra Clienten får jeg timeout
når jeg
pinger Serveren. Men på trods af dette har jeg fuld adgang til alle
harddiske på begge maskiner.
Måske er problemet at NPF ikke virker sammen med ME, selv om Symantec
skriver at programmet understyttes efter en opdatering, som jeg naturligvis
har foretaget.
Jeg vil lige hører jer inden jeg helt skrotter NPF.

Server 192.168.0.1
Client 192.168.0.2 Gateway 192.168.0.1

mvh
4b

Fra : Kenneth Pedersen

Dato : 25-02-01 22:17

kig ind på opasia.dk der kan du finde det under firewall, virker på mine
maskiner her og nu.

Fra : Dusty

Dato : 26-02-01 01:57

"Kenneth Pedersen" <apollo14@dalnet.dk> wrote in message
> kig ind på opasia.dk der kan du finde det under firewall, virker på mine
> maskiner her og nu.

Endnu bedre :)

http://service1.symantec.com/SUPPORT/nip.nsf/docid/2000012511150136

Fra : 4b-areus

Dato : 26-02-01 16:56

Hi Kennet og Dusty

Tak for jeres forslag.
Jeg har besøgt, skrevet ud og fulgt de nævnte fremgangsmåder, desværre for
mig uden hæld.
Mit system er s.. nok forhækset.
Jeg har også læst hvad jeg kunne finde under diverse faq'er.
Jeg prøver TDC's hotline.

mvh
4b