For søren da....
Fra : Torben

Dato : 04-10-02 20:36

.....hvor jeg dog bare elsker min lille datter. Hun er tre måneder, og ligger
i dette øjeblik og sover sødt i sin lille vugge.

Det er utroligt hvad sådan et "lille kræ" kan gøre ved sin far - der opstår
nogle følelser som jeg slet ikke i min vildeste fantasi kunne forestille
mig. På en måde er det faktisk lidt skræmmende. Jeg kan kun forestille mig,
at alle forældre har det på den måde - ikke sandt ?

Det var egentlig bare lige det jeg ville fortælle

Hej, og god weekend til alle!

/Torben

Fra : Tine Andersen

Dato : 04-10-02 20:47

"Torben" <usenet_mail@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
mig,
> at alle forældre har det på den måde - ikke sandt ?
>
> Det var egentlig bare lige det jeg ville fortælle

Jeg kan kun replicere: Det er fedt at have børn!

Man kan blive helt forelsket i sådan en størrelse. Mine er 10 og 5 (år), og
jeg har det afogtil på samme måde stadigvæk.

Tine

Fra : Pia

Dato : 04-10-02 21:19

Neeeeeeeeej en soed besked at sende ud. Jeg fik helt taarer i oejnene!!!

Vores soen er 15 maaneder, og det er helt umuligt at forestille sig, at det
er saa laenge siden han var 3 maaneder. De er bare skoenne de smaa
stoerrelser vi alle har.

Knus og kram

Pia

Fra : Dyl

Dato : 04-10-02 23:32

<snip>
> ligger

> opstår
> mig,
</snip>

Hmmm, synes det er dejligt for dig at du oplever det på den måde hvilket jeg
samtidigt håber de fleste også gør !!

For mit vedkommende dukkede de følelser du beskriver faktisk først op da
vores datter blev 3 - 4 måneder... Jeg har haft en HAV af diskussioner med
al verdens mennesker om, at jeg ikke følte mig specielt tæt på min egen
datter........ - Før nu !

Jeg har sidenhen fundet ud af, at det er ikke helt ualmindeligt at faderen
oplever dette og det har langt fra været sjovt.

Måske skyldtes det hun havde SVÆR kolik, var ekstrem letsovende (maks 10
timer i døgnet af maks 1½ time sammenhængende), omvæltning i vores liv som
forældre osv. .... Men faktum er, at jeg i dag elsker hende som bare fa....
og kan slet ikke forestille mig et liv uden hende. Men det tog altså 3 - 4
måneder, så nyd din oplevelse til fulde - for de er sgu dejlige !!

Personligt nyder jeg mest morgen hvor man vågner stadig halvsovende og gider
ikke på job, og hvor man vender sig i sengen og kigger lige ind i de største
blå og smilende øjne- "gu - gu" ?? Mere skal der ikke til

G'weekend.

Fra : Inger Marie Jakobsen

Dato : 05-10-02 21:41

"Dyl" <dylRemoveThis@city.dk> wrote in

> [...]
> diskussioner med al verdens mennesker om, at jeg ikke følte mig
> specielt tæt på min egen datter........ - Før nu !

Jeg ved det ikke, men måske skyldes det at fædre først har muligheden for
at opleve barnet når det bliver født? På det tidspunkt har mødre jo kunnet
opleve det i flere måneder.

--ingermarie

Fra : jensen

Dato : 05-10-02 12:55

> [...]
mig,
> at alle forældre har det på den måde - ikke sandt ?
>
> Det var egentlig bare lige det jeg ville fortælle

jo tak , næsten ikke til at klare , men fedt er det .

jensen
far til fire

Fra : johny møller

Dato : 05-10-02 19:03

> [...]
mig,
> at alle forældre har det på den måde - ikke sandt ?
>
> Det var egentlig bare lige det jeg ville fortælle

det har du fuldstændigt ret i børn er det bedste der findes har selv en
dreng på 2 år og er selv helt vild med ham det er det bedste som er sket for
mig.
hilsen johny

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 06-10-02 09:54

> [...]
> nogle følelser som jeg slet ikke i min vildeste fantasi kunne forestille
> mig. På en måde er det faktisk lidt skræmmende.

Skræmmende?
Nej, det er naturligt - det er godt - det er sundt,
ellers ville du ikke kunne hjælpe det lille kræ,
som ellers ikke ville overleve.

Nyd det - om 13 år er følelserne måske en anelse
anderledes, når hun fortæller dig, hvor meget
du er i vejen for hendes livsudfoldelse.

))

Mvh. Bodil.

Fra : Martin Edlich

Dato : 07-10-02 07:36

In article <3d9dedda$0$69051$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> [...]

> nogle følelser som jeg slet ikke i min vildeste fantasi kunne forestille
> mig. På en måde er det faktisk lidt skræmmende.

Så vil jeg tillade mig at skræmme dig endnu mere: De følelser bliver
bare stærkere og stærkere.

> Jeg kan kun forestille mig, at alle forældre har det på den måde -
> ikke sandt ?

Desværre ikke alle.

--
MVH Martin Edlich
Verdens dejligste dreng kan ses på http://www.edlich.dk/christoffer/

Fra : Kenneth

Dato : 15-10-02 20:38

Hej!
Det er muligt det er skræmmende, men du er ikke ene om det, jeg har selv
en datter, som er 5½ nu, men trods hendes lidt "høje" alder, set i forhold
til din datter, er mine følelser for hende mindst lige så store, om ikke
større
end da hun var ganske lille, måske fordi vi har været igennem nogle ting
sammen,
som har bundet os endnu mere sammen.
Hun blev født med læbespalt, som hun fik lavet på Rishospitalet da hun var 3
månder gammel, vi var ved at miste hende pga. menigittis da hun var ca. 10
måneder, og da hun var 20 månder stak hendes mor af med en anden mand,
som hun havde mødt i min datters dagpleje.....så da vi havde fået kæmpet os
tilbage til en nogenlunde hverdag, efter et ½ års tid, var vi uadskillige,
jeg gjorde
alt for min datter, dog uden at hun blev for forkælet, men ét var sikkert,
hun skulle
ikke lide mere på nogen måde, hvis jeg kunne forhindre det, måske er det
altsammen
derfor, mine følelser stadig er så utrolig overvælgende overfor hende, jeg
tænker stadig
på, om det havde været det samme, hvis vi ikke havde været igennem alt
dette.....
Ikke at fædre, der ikke har været igennem ligende ting, ikke kan elske deres
børn
overalt på jorden, ohh jo da, men det har nok bare forstærket mine følelser
lidt (-:

Jeg kan stadig få tårer i øjnene når: hun si´r, far du er den bedste far
jeg nogensinde har haft!
når: hun kan mærke jeg har en
lidt dårlig dag, henter hendes
bedste sutteklud og
si´r, her far, du må låne den !
når: hun kommer løbende med
åbne arme i børnehaven, når
jeg henter hende!
når: hun si´r, far, jeg
elsker dig så meget!
når: hun selv er oprigtig ked
af det!
når: vi bare holder om
hinanden i lang tid, uden at sige noget!
...og tusind andre ting....

Med andre ord, der er intet, absolut intet, der kan sammenlignes men det,
jeg føler for min datter,
hun er det bedste der nogen sinde er sket.....

Det var bare det jeg ville sige (-:

Ha´det godt med din lille datter Torben, og nyd hver en dag!

Kenneth