Har brug for hjælp til.... css?
Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 04-10-02 20:37

Hej NG.

Jeg er i gang med at lave en side til mit band.
http://home19.inet.tele.dk/bnhjam
Indtil videre har jeg brugt layerfunktionen (hide/show), men tænkte at den
nok bliver lidt tung når jeg får lagt billeder ind osv.

Er det en ide at lave hele siden i css? eller måske iframe?

Sagen er den at jeg ikke lige er helt hjemme i disse muligheder.

Håber på lidt hjælp!

Mvh. Lars

Fra : Niels Andersen

Dato : 05-10-02 00:05

Lars Lienhøft Larsen wrote in
<3d9dedce$0$32514$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> Er det en ide at lave hele siden i css? eller måske iframe?

Du kender godt det der med at sammenligne æbler og pærer ikke? Det her er
vist vindruer og dørkarme.

Sagt på en anden måde: CSS og iframes er to vidt forskellige ting, som
benyttes helt uafhængigt af hinanden

De metoder du har brugt nu, har i hvert fald nogle helt grundlæggende
problemer.
Se bare her, hvordan det ser ud hos mig: http://myplace.dk/bnhjam.png
(Jeg har nedskaleret billedet)

Normalt har man en side pr. side. Du har en side med 4 sider på, det er
noget rod.

Det med iframes, det bliver altså heller ikke godt.

Start med at lave strukturen i det. Altså glem alt om udseende, og brug de
helt grundlæggende html-koder, som fx. "h1" til at markere største
overskrift, "h2" til den næst-største, "p" til at markere afsnit, "ul" til
at markere en liste, "li" til at markere et punkt i en liste osv.

Det skulle gerne være helt forståeligt og brugbart, selv om det ser ret
kedeligt ud.

Du kan evt. give diverse ting sigende navne (med id-parameteren) og sigende
klasse-navne (med class-parameteren).

Derefter lader du HTML'en helt være (med mindre du finder noget der direkte
er en fejl), og lader udseendet med CSS.

Det kan godt være lidt svært at gennemskue de første par gange man gør det,
men resultatet bliver rigtigt godt. Det er bare at gå i gang, og så spørge
om hjælp, når man går i stå.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Claus Sørensen

Dato : 06-10-02 17:14

Niels Andersen wrote:

> Lars Lienhøft Larsen wrote in
>
> Du kender godt det der med at sammenligne æbler og pærer ikke? Det her er
> vist vindruer og dørkarme.

Ja - frugter og byggeelementer ligger meget langt fra hinanden (eller mente
du vinduer og dørkarme?) ;v))

De herligste hilsner

Fra : Niels Andersen

Dato : 06-10-02 18:32

Claus Sørensen wrote in <anpo72$ii0$1@news.net.uni-c.dk>:
> Ja - frugter og byggeelementer ligger meget langt fra hinanden (eller
> mente du vinduer og dørkarme?) ;v))

Heh, det tænkte jeg ikke lige på. :)
Men det er altså de små runde saftige nogen jeg tænkte på.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)