Regular expressions i ASP
Fra : Steen

Dato : 04-10-02 17:08

Hej NG

Jeg vil gerne have lavet alle links på en side om til understregninger,
ligegyldigt hvor linket peger hen. I forbindelse med min søgefunktion bruger
jeg nedenstående til at fjerne HTML-koder i min tekst:

<ASP>
Function stripHTMLtags(HTMLstring)

Set RegularExpressionObject = New RegExp

With RegularExpressionObject
..Pattern = "<[^>]+>"
..IgnoreCase = True
..Global = True
End With

stripHTMLtags = RegularExpressionObject.Replace(HTMLstring, "")
Set RegularExpressionObject = nothing

End Function
</ASP>

Ovenstående funktion fjerner alle HTML-tags fra teksten. Nu vil jeg kun
fjerne links. Jeg erstattede derfor
..Pattern = "<[^>]+>"

med
..Pattern = "<a[^>]+>"
og
stripHTMLtags = RegularExpressionObject.Replace(HTMLstring, "")
med
stripHTMLtags =
men det virker ikke - den fjerner stadig _alle_ HTML-tags!

Hvordan og hvorledes?

Mvh Steen